Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از اجرای طرح "تولید محصول سالم" برای ۴ محصول زراعی و باغی در استان گیلان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان  ، علی درجانی گفت: به منظور ارتقای مهارت های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در راستای موافقت نامه فی مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، شیوه نامه طرح با  موضوع « استقرار استاندارد های ملی  حد بیشینه آلاینده ها در محصولات کشاورزی ویژه مزارع زنان روستایی» همه  استان ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف کلی این طرح فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوار های روستایی و عشایری است.

درجانی ادامه داد: در  راستای اجرای موافقت نامه مذکور، تعداد ۴ محصول زراعی و باغی شامل ؛ بادام زمینی، کیوی، برنج و سبزی و صیفی در سال جاری برای استان گیلان در شهرستان آستانه اشرفیه، رودسر و رشت در نظرگرفته شد.

وی گفت: در این خصوص آموزش زنان روستایی با همکاری کارشناسان مراکز بهداشت، دریافت گواهی تولید محصول سالم با کلینیک گیاهپزشکی، احراز کد با هماهنگی کارشناس مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان صورت می پذیرد ضمن اینکه کارشناس اداره کل استاندارد استان در طول فرآیند اجرایی پروژه، دستورالعمل های لازم در زمینه پلمپ محصول، شرکت بازرسی و آزمایشگاه بررسی حد مجاز آلایندها را  ارائه خواهد داد.

درجانی خاطرنشان کرد: زنان روستایی در زمینه سلامت و ایمنی، کیفیت و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی، ترویج فرهنگ مصرف و تهیه برند محصولات کشاورزی نقش بسزایی دارند و جامعه هدف این طرح ترجیحا" اعضاء صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، تسهیل گران و زنان کار آفرین بوده و دوره های آموزشی با موضوع مدیریت مزرعه، تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات و بیماری های محصولات کشاورزی برای مخاطبان طرح در دستور کار ترویج خواهد بود.

وی تصریح کرد: هماهنگی و برنامه ریزی روند اجرای طرح توسط عوامل اجرای آن در قالب کارگروه فنی پی گیری می شود که اعضای آن متشکل از مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، اساتید دانشکده کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناس مسئول واحد امور زنان روستایی، کارشناس مسئول محیط زیست و سلامت غذای سازمان، محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و موسسه تحقیقات برنج، کارشناس اداره کل استاندارد استان، روسای ادارات آموزش و ترویج و مسئولین کلینیک گیاهپزشکی شهرستان­های رودسر، رشت و آستانه اشرفیه و در راس این کارگروه رئیس سازمان جهاد کشاورزی است.

وی گفت: به این ترتیب بستر لازم جهت بهره گیری از ظرفیت، توانمندی و پتانسیل بخش های ذیربط و دستگاه های درون و برون سازمانی در تولید و مصرف محصول سالم مهیا می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست.

مریم طهماسبی ۵ اردیبهشت در بازدید از اجرای طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» در روستای ایزی شهرستان سبزوار اظهار کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی با هدف کمک به اقتصاد خانوار روستایی است.

وی تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی را ضروری دانست و تصریح کرد: در طرح زنان کارآمد روستای سرآمد تلاش می‌شود با درگیر کردن زنان روستایی برای اجرای پروژه‌های اشتغالزا رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه امکان‌پذیر نماییم.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار هم در این بازدید گفت: طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی این شهرستان اجرا شده است.

علی اصغر امانیان خاطرنشان کرد: زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیر جهادکشاورزی شهرستان، معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه و مسئولان استانی و شهرستانی از فعالیت‌های زنان روستایی روستای ایزی شهرستان سبزوار در طرح زنان کارآمد، روستای سرآمد بازدید کردند. بازدید از چند پروژه‌ی تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت‌آباد از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه