Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۲۴ راحت ترین و سریع‌ترین پل ارتباطی مردم با معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مرکز استان و همچنین شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک هزار و ۶۰ مورد گزارش مردمی از طریق این سامانه دریافت شده است، بیان کرد: پس از دریافت این گزارشات به منظور اصلاح و برگشت مبالغ مازاد دریافتی در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، موضوع از طریق بازرسان سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، خرید خودرو، صنایع ساختمان سازی و سپس گروه کالاهای مختلف را از جمله بیشترین شکایات مردمی طی این مدت اعلام کرد.

تهوری اضافه کرد: با پیگیری و بررسی شکایت های صورت گرفته و گزارشات سامانه ۱۲۴ و به دنبال آن تشکیل پرونده تخلف برای متخلفان، بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شاکیان برگشت داده شده است.

تشکیل ۳۰۷ پرونده تخلف

وی همچنین از انجام بیش از ۲۲ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این بازرسی ها منجر به تشکیل ۳۰۷ پرونده تخلف شد که برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، ارزش ریالی این پرونده ها را بالغ بر پنج میلیارد و ۶۸۸ میلیون و ۳۵۷ هزار ریال عنوان کرد.

تهوری یادآور شد: بیشتر این پرونده ها مربوط به گروه خواربار، مواد غذایی، میوه و تره بار، مواد پروتئینی، نان و کالای قاچاق بوده است.

وی تأکید کرد: تسریع و موفقیت در برخورد با تخلفات اقتصادی در سطح عرضه و پایش و نظارت هر چه بهتر بازار در گرو همراهی و همکاری مردم با بازرسان و گزارش تخلفات واحدها به سامانه ۱۲۴ است.

کد خبر 4660127

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی تخلفات صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۳۸۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از اسناد و مدارک موجود در مطب یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی