Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به عملکرد اورژانس استان قم گفت: تعامل بسیار مناسبی بین سازمان‌ها از جمله استانداری، نیروی انتظامی، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس ۱۱۵ در قم وجود دارد و این همدلی نسبت به استان‌های دیگر بارزتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افتتاح مرکز ارتباطات عملیات اورژانس پیش بیمارستانی یکی از طرح‌های حوزه سلامت در مسیر توسعه و ارتقاست، افزود: در سال‌های گذشته تحول چشم گیری در حوزه سلامت رقم خورده و این اقدام‌ها ایران را در رده برجسته‌ترین کشورهای پیشرفته جهان در حوزه سلامت قرار داده است.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی در کشور بسیار ناچیز شده است، ادامه داد: شاخص‌های سلامت آحاد جامعه ارتقای چشمگیری یافته و روند بیماری‌ها نسبت به گذشته کاهش محسوسی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه نیروی انسانی از جمله ملزومات تحول در حوزه سلامت است، گفت: یکی از اهداف افتتاح مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس پیش بیمارستانی توجه و تکریم شایسته نیروی انسانی است که به ارتقای خدمات رسانی به بیماران کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دانشگاه علوم پزشکی سلامت قم مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند