Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@11:09:08 GMT

جایگاهی بالاتر از میان‌رده و رقبا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۵۵۰۱

جایگاهی بالاتر از میان‌رده و رقبا

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طبق اعلام هوآوی، این چیپست بر اساس فناوری 7 نانومتری ساخته شده است و پس از چیپست پرچمدار Kirin 980، دومین محصول با فناوری ساخت 7 نانومتری در بین چیپست‌های هوآوی محسوب می‌شود. نتایج بنچمارک AnTuTu که در مورد این چیپست در فضای وب منتشر شده، نشان می‌دهد گوشی Huawei Nova 5 با بهره‌گیری از تراشه Kirin 810 توانسته به امتیاز خوب 237437 دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارایی تراشه‌ی جدید Kirin 810 نه تنها از Kirin 710 بالاتر است، بلکه موفق شده در تمام آزمون‌های CPU ، GPU ،UX و MEM چیپست Snapdragon 730 را نیز با اختلاف قابل توجه شکست دهد. این امتیاز، 13 درصد بالاتر از نتیجه میانگین تست‌های اسنپدراگون 730 (210 هزار) در دیتابیس آنتوتو بوده است. همچنینن 70 درصد بهبود نسبت به مدل قدیمی‌تر کایرین یعنی 710 به ثبت رسانده است.

عکس 01

اگرچه این چیپست یک محصول میان‌رده به شمار می‌رود، اما طبق گزارش‌ها در زمینه تست‌های هوش مصنوعی می‌تواند چیپست‌های قدرتمند Snapdragon 855، Kirin 980 و Helio P90 را شکست دهد. با در نظر گرفتن این موضوع و توجه به امتیاز خوب AnTuTu باید گفت این چیپست می‌تواند در جایگاهی بالاتر از میان‌رده قرار می‌گیرد.

عکس 02

Kirin 810 شامل یک پردازنده هشت‌هسته‌ای می‌شود که با فناوری 7 نانومتری کمپانی TSMC ساخته شده است. از این هشت هسته، دو هسته قوی‌تر از نوع Cortex A-76 بوده که در فرکانس 2.27 گیگاهرتز کار می‌کنند. در کنار آن، از شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55 نیز استفاده شده که فرکانس کاری آن برابر با 1.88 گیگاهرتز است. این چیپست در زمینه پردازش‌های گرافیکی نیز از هسته‌ Mali-G52 بهره می‌برد.

این چیپست مجهز به واحد پردازشگر عصبی (NPU) مبتنی بر معماری جدید هوآوی با نام DaVinci است. این پردازشگر عصبی نسبت به مدل‌های دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند و فناوری هوش مصنوعی را از طریق 32280 نقطه اجرا می‌کند. همان‌طور که گفته شد عملکرد چیپست Kirin 810 در زمینه هوش مصنوعی (AI) حتی از چیپست پرچمدار Snapdragon 855 نیز بالاتر است.

هوآوی برای اولین بار از این چیپست در گوشی جدید خود با نام Nova5  Huaweiاستفاده کرده است؛ در آینده‌ نزدیک باید منتظر حضور این چیپست در سایر گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی فناوری معماری هوش مصنوعی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ مهمان این تیم بود و به تساوی 2-2 رضایت داد تا به بازی برگشت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو امیدوار باشد.

مودریچ که در چند هفته اخیر فرصت بیشتری برای حضور در میدان پیدا کرده و کارلو آنچلوتی از او در دقایق بیشتری در ترکیب رئال مادرید استفاده کرده بود در این بازی بار دیگر روی نیمکت نشست اما با تصمیم سرمربی تیم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.

این ستاره کروات در دقیقه ۷۵ به جای جود بلینگام وارد زمین شد و توانست رکورد جذابی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به نام خودش ثبت کند. این بازیکن حالا بالاتر از فرانس پوشکاش، اسطوره باشگاه رئال مادرید، مسن‌ترین بازیکنی است که با ۳۸ سال و ۲۳۴ روز در رقابت‌های لیگ قهرمانان با پیراهن رئال به میدان رفته است.

انتظار می‌رود که مودریچ در صورت حضور در بازی برگشت و با احتمال صعود رئال مادرید به دیدار فینال بتواند رکورد خودش را بالاتر ببرد و شاید دسترسی به او برای ستاره‌های آینده این تیم بسیار دشوار باشد.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • پرسپولیس و استقلال در گردنه قهرمانی | انگیزه‌های انتقامی رقبا
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا