Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف غضبانی، رئیس دانشکده مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب امروز 16 تیرماه در جریان بازدید از دفتر ایکنا در قم با اشاره به پیشینه تشکیل این دانشگاه از سال 73 بیان کرد: از سال 75 با جذب تعدادی طلبه، یکسری کارهای پژوهشی در حوزه ادیان و مذاهب شکل گرفت که مقدمه تشکیل دانشگاه در سال 84 با دریافت مجوز شد و در چهار رشته فعالیت می‌کرد که این تعداد رشته به 9 رشته بالغ شد و هم‌اکنون 15 رشته در دوره دکتری، 19 رشته در ارشد حضوری، ده رشته در ارشد غیرحضوری و دو رشته هم در کارشناسی داریم و در مجموع 46 رشته دانشگاهی در این دانشگاه در حال تدریس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غضبانی با بیان اینکه دانشکده شیعه‌شناسی با دارابودن برخی رشته‌ها مانند فرق و کلام شیعه و تاریخ تشیع، دانشکده مذاهب با رشته‌هایی چون مذاهب کلامی، مذاهب فقهی و فقه مقارن و ... همچنین دانشکده فلسفه با دارابودن رشته‌های چون فلسفه دین، دانشکده ادیان با رشته‌هایی چون ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی، دانشکده عرفان با رشته‌هایی مانند تصوف در جهان، عرفان امام خمینی(ره)، دانشکده زنان با رشته‌هایی مانند زن و خانواده، جنسیت، زن در ادیان و دانشکده زبان و ... (که در شرف تأسیس است) دانشکده‌های این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. 

دعوت از نخبگان کشورهای مختلف

وی با اشاره به آموزش‌های آزاد در این دانشگاه و اعلام آمادگی برای همکاری با جهاد دانشگاهی در این زمینه اظهار کرد: همچنین دوره‌های آموزشی آزاد به صورت حضوری برای نخبگان و استادانی از کشورهای مختلف داریم و زمینه آموزش آنلاین و آف‌لاین آن هم در حال برنامه‌ریزی است.

غضبانی، دوره ایران‌شناسی برای غیرایرانی‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: دانشکده‌ای مانند عرفان در این دانشگاه وجود دارد که بی‌نظیر است یا دانشکده زن و خانواده را داریم که در دانشگاه‌های دیگر وجود ندارد. دانشگاه موضوعات متفاوتی را مورد توجه قرار داده است و می‌طلبد تا فعالیت رسانه‌ای خوبی در این عرصه صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به ایام پیش رو برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی از سوی شرکت‌کنندگان در کنکور تصریح کرد: این دانشگاه با داشتن رشته‌های متعدد در دانشکده‌های مختلف دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجو را دارد و دانشجویان می‌توانند کد رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کنند.

غضبانی همچنین بر لزوم تعامل بیشتر با ایکنا در انتشار اخبار مربوط به پایان‌نامه‌های قرآنی دانشگاه تأکید کرد و گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا ایکنا بتواند از ظرفیت محتوای تولیدشده در این پایان‌نامه‌ها و همچنین مقالات استادان بهره‌مند شود.

تأکید برتعامل ایکنا با دانشگاه ادیان

همچنین جعفر فخرآذر، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل و مدیر دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب خواستار گسترده‌شدن همکاری میان این خبرگزاری و دانشگاه ادیان شد.

وی با بیان اینکه برخی نهادها و دانشگاه‌ها ممکن است مواجهه مناسبی با مقوله خبر و خبرنگار نداشته باشند، افزود: ما معتقدیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید هم نقاط قوت و هم کاستی‌ها را مورد توجه قرار دهند تا جامعه پویایی لازم را پیدا کند.

فخرآذر با تأکید مجدد بر انعکاس خبرهای دانشگاه ادیان از یکسو و افزایش تعاملات علمی میان ایکنا و این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه فعالیت‌های خود را در دو بخش عمومی و تقریبی در دو سایت جداگانه که به این منظور ایجاد شده بارگزاری می‌کند.

مدیر دفتر تقریب دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این دانشگاه فقط متعلق به خود نیست، بلکه متعلق به شیعه، نظام و اسلام است، تصریح کرد: درهای این دانشگاه برای کسانی که دوست دارند آموزه‌های علمی در حوزه ادیان و مذاهب به خصوص شیعه را کسب کنند، می‌توانند آزادانه وارد این دانشگاه شده، گفت‌وگو کنند و حقایق را ببینند که در مواردی شاهد بوده‌ایم که این اتفاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه کارهای بی‌نظیری کرده است، ادامه داد: از جمله دانشگاه در زمینه مهدویت مباحث خوبی ارائه می‌کند که رویکرد تقریبی دارد. گرچه ممکن است برخی این رویکرد دانشگاه را برنتابند، اما ما خروجی‌های علمی برجسته‌ای تحویل داده‌ایم و گنجینه از مطالب علمی در قالب پایان‌نامه و کتاب تولید شده است.

فخرآذر بیان کرد: هیئت‌های مختلف از اقصی نقاط دنیا به دانشگاه می‌آیند و در جریان فعالیت‌های این دانشگاه قرار می‌گیرند؛ البته اساس کار ما این است که حقائق شیعه و نظام اسلامی به دنیا منتقل شود و اگر صحبت از دانشگاه ادیان است، این بعد مورد توجه ما هست و از این رو اصرار داریم تا تعاملات رسانه‌ای خود را توسعه دهیم.

دوره شیعه‌شناسی

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت شیعه‌شناسی برای استادانی از کشورهای مختلف تأکید کرد: این اساتید و نخبگان از کشورهای مختلف با هزینه خودشان به کشور می‌آیند و علاوه بر آشنایی با مذهب شیعه با فرهنگ ایرانی و شهرهای ایران هم آشنا می‌شوند و بسیاری از تفکرات اشتباهشان  در مورد ایران اصلاح می‌شود.

مدیر دفتر تقریب مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این افراد با این تفکر وارد کشور می‌شوند که در ایران اینترنت وجود ندارد و کسی داشته باشد با او برخورد می‌شود، اظهار کرد: این تفکر در چنین جلساتی اصلاح می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم حوزه بازدید از ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود

علیرضا ایرانشاهی دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به برگزاری این همایش در ۹ محور اشاره کرد و گفت: محور‌های حقوق محیط زیست شهری، حقوق امنیت و ایمنی شهری، حقوق ساختمان، حقوق مدیریت شهری، حقوق زمین شهری، حقوق دادرسی شهری، حقوق فن آوری نوین شهری، حقوق سلامت شهری و حقوق فن آوری نوین شهری از محور‌هایی است که در فراخوان این همایش درج شده است و باید گفت که تقریبا تمام آثار رسیده با رعایت موضوعات همایش توانستند نظر مثبت داوران را داشته باشند.

وی ادامه داد: در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و نهاد‌های دیگر بسیار قابل قبول بود و حضور دانشگاه‌هایی، چون تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، بهشتی، خوارزمی و سایر دانشگاه‌های دولتی و همچنین همت و مشارکت بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف و سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها از دیگر مواردی است که بر وزن و اعتبار این همایش افزود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: بیش از ۵۵۰ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شد که تا الان که در حال بررسی آن‌ها هستیم باید گفت با توجه به حضور پژوهشگران و اساتید میان رشته‌ای از جمله جرم شناسی، خانواده، حقوق بشر و ... توانسته که بر کیفیت بالای مقالات اثر بگذارد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا با کمک و حمایت‌های پژوهشگران و اساتیدی که در اولین دوره این همایش در کنار ما بودند می‌توان امیدوار بود که در دوره آتی با ابعاد گسترده‌تر موضوعی و حتی بهره گیری از داوران برجسته تری در روند برگزاری همایش بهره‌مند شویم و همچنین با توجه به پتانسیلی که این رویداد دارد بتوان به سمت برگزاری بین المللی آن هم قدم برداشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه