Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@00:22:55 GMT

استاندارد: ایران در عملی کردن هشدارهایش جدی است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۶۷۶۳

استاندارد: ایران در عملی کردن هشدارهایش جدی است


روزنامه اشتاندارد چاپ اتریش در مطلبی با اشاره به گام دوم برجامی ایران و عبور این کشور از مرز تعیین شده برای غنی سازی اورانیوم در برجام نوشت: ایران با اعلام خبر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم توافق هسته‌ای را به بازی گرفت.

این در حالی است که غنی سازی اورانیوم حداکثر تا ۳.۶۷ درصد یکی از اصلی‌ترین بند‌های این توافق تاریخی است که به ایران اجازه ساخت سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه با اشاره به اینکه ایران در اجرایی کردن هشدار‌های خود در مورد کاهش تعهدات برجامی و اولتیماتوم داده شده به اروپایی‌ها جدی است، از اینکه این کشور برای بازگشت به شرایط پیشین با اجرایی شدن تعهدات اتحادیه اروپا ابراز آمادگی کرده، استقبال کرد و از آن به عنوان یک نکته امیدوار کننده نام برد.

قرار است شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه برای بررسی آخرین تحولات مربوط به ایران در وین تشکیل جلسه دهد. به نوشته اشتاندارد با تصمیم ایران تلاش‌های دیگر طرف‌های برجام از جمله روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه برای حفظ برجام دشوارتر شده است.

ایران در واکنش به بدعهدی‌های طرف‌های امضاکننده برجام و همچنین اقدامات خصمانه آمریکا، تصمیماتی را در خصوص تعهدات خود در توافق هسته‌ای اتخاذ نموده و آن‌ها را به صورت مرحله به مرحله به اجرا می‌گذارد، در همین راستا امروز یکشنبه ۱۶ تیرماه با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه طرف‌های اروپایی برای عمل به تعهدات خود، تهران از افزایش سطح غنی سازی اورانیوم خبر داد.

«عباس عراقچی» معاون وزارت‌خارجه ایران از برداشتن گام دوم در پاسخ به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپایی‌ها خبر داد و گفت: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران گام دوم برجامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان... - اخبار بازار -

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.  
وی افزود : در سفر رییس جمهور به اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن گزارش کاملی از وضعیت این شرکت ارائه نمودند که مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و بر این اساس و با دستور معاون اول ایشان، اصلاح نرخ گاز برای کوره بلندی ها و ذوب آهن اصفهان ابلاغ شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور ادامه داد : ذوب آهن اصفهان در دو جبهه کلیدی و عمرانی کشور که ساخت مسکن و توسعه خطوط ریلی می باشد به واقع خوش درخشیده است. تیرآهن های بال پهن تولیدی این شرکت ایمنی، تسریع در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده ساختمان را در پی دارد که همه این پارامترها در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و بلندمرتبه سازی ها، بنیادی هستند.  
ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید  
امید سحرخیز اضافه کرد : ریل ذوب آهن اصفهان کلیه خطوط متروی کشور و راه آهن سراسری را پوشش می دهد، محصولی که سالیان قبل وارد می شد اما بدست کارگران و مهندسین پر تلاش ایرانی ساخته و خط بطلان بر واردات آن کشیده شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند مطرح در بخش صادرات و ارزآوری برای کشور نیز موفقیت های ارزنده ای کسب نموده است و نام بلند جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی نموده که قطعاً برای توسعه آن نیز برنامه ریزی خوبی در دست اقدام دارد.  
وی گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلندی به مواد اولیه متفاوت نیاز دارد و در این زمینه مجموعه وزارت صمت نیاز است حمایت بیشتری از این شرکت داشته باشد و ما هم به عنوان مجموعه دولت همواره از این بنیان گذار تولید فولاد در ایران حمایت می کنیم.

دیگر خبرها

  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد