Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به لزوم اقدامات سیاسی در کنار برنامه‌های فرهنگی در حج تمتع گفت: در تفاهم‌نامه با طرف سعودی، بندی جداگانه درباره برائت از مشرکین آمده است.به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام سید سعیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با حضور در برنامه تلویزیونی لقاءخاص شبکه الکوثر در مورد مسائل و شرایط حضور حجاج ایرانی حج تمتع امسال گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر توافق و تفاهم در خصوص حفظ امنیت و احترام حجاج ایرانی از طرف سعودی در سفر حج تمتع امسال، خاطر نشان کرد: در تفاهم‌نامه و تضمین‌هایی که از طرف سعودی گرفته شده است، بندی جداگانه در خصوص مراسم برائت از مشرکان آمده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی واجتماعی بعثه مقام معظم رهبری در حج امسال نیز پرداخت و به ایجاد روحیه وحدت بین مسلمانان در حج که یکی از اهداف حج است اشاره کرد و‌گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، نمی‌توان مسائل سیاسی را از حج جدا کرد؛ بنابراین ما امسال نیز همچون سال‌های گذشته در کنار برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی به اجرای برنامه‌های سیاسی همچون برائت از مشرکین نیز خواهیم پرداخت. 

حجت‌الاسلام نواب در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل عدم پرداخت دیه شهدای حج سال ۱۳۹۴ توسط سعودی‌ها، افزود: مهمترین دلیل عدم تحقق دیه شهدای مسجدالحرام نداشتن رابطه دیپلماسی بین دو کشور ایران و‌عربستان است.

وی با بیان اینکه اولین گروه زائران ایرانی خانه خدا دوشنبه ۱۷ تیرماه به مدینه منوره اعزام می‌شوند، خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال نیز حج باشکوه و منظمی داشته باشیم و تمامی حجاج به سلامت به کشور بازگردند.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۸۶ ایرانی در مراسم حج تمتع ۹۸ حضور دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز

جانشین سپاه‌ حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز، ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت برگزار و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان در این برنامه شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _با اشاره به لغو برنامه مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز با توجه به شرایط جوی استان، اظهار کرد: مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور قرار بود سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت برگزار شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داشتند، ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی مبنی بر بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برنامه را به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول کردیم.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در توضیح برنامه‌های گرامیداشت حماسه غرورآفرین بازی‌دراز، تصریح کرد: روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و همچنین یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار و روز پنجشنبه هم از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت.

وی از پیش‌بینی حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از ۲۵ استان در این مراسم سخن گفت و افزود: آمادگی لازم را برای برگزاری این مراسم داریم.

قنبری، از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: همچنین از ورودی استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌های به صورت خودجوش برپا خواهد شد.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در پایان، گفت: در برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز به دنبال تبادل فرهنگ بین کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور هستیم.

کد خبر 750464

دیگر خبرها

  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم در زابل + تصاویر
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)