Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@12:28:52 GMT

اعزام ۱۸۰ دانشجوی قزوینی به طرح ولایت کشوری

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۸۳۶۴

اعزام ۱۸۰ دانشجوی قزوینی به طرح ولایت کشوری

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: ۱۸۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به طرح ولایت کشور در مشهد مقدس اعزام می‌شوند که در اعزام اولیه ۱۰۰ نفر و در اعزام مرحله بعدی ۸۰ دانشجو در طرح ولایت حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عباس کاظمی عصر امروز(یکشنبه) در نشست اعزام دانشجویان استان قزوین به طرح ولایت دانشجویی در مشهد مقدس در سالن اجتماعات شهید بهشتی درباره‌ی طرح ولایت دانشجویی اظهار کرد: مخاطب قرارگرفتن دانشجویان در بیانیه‌ی گام دوم برای حفظ استقلال، آزادی، اقتدار، عزت، پیشرفت، امید و پیشرفت است مسئله‌ای که نیاز به توجه ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خسارت‌های کنونی جامعه را ناشی از بی‌توجهی و کوتاهی در اصل انقلاب در هر زمینه‌ ای می‌دانند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: طرح ولایت دانشجویی عرصه‌ی دستیابی به درک صحیح مفاهیم اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی است که جوانان را در عرصه‌ی اجتماع پیشتاز می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ولایت دانشجویی به ما ثابت کرد که حضور دانشجویان از اوایل دهه ۸۰ در طرح ولایت دانشجویی مثمر الثمر بوده است، اگرچه اجرای آن در سال‌های گذشته با نواقصی همراه بود؛ اما به سرعت در برطرف سازی آن اقداماتی انجام شد.

این مسئول ابراز کرد: نگاه انقلاب اسلامی به قشر جوان و دانشجو یک نگاه غربگرایانه نیست که در آن دانشجو را یک عروسک خیمه شب بازی برای اجرای اهداف خود می‌دانند.

وی گفت: نگاه اسلام به عنصر بنیادین جامعه که جوان است یک نگاه آرمان‌گراست و دانشجو را یک فرد مطالبه‌گر و نقش‌آفرین در تمام عرصه‌های اجتماعی می‌داند و معتقد است اگر جامعه‌ای بخواهد در مسیر پیشبرد اهداف و آرمان حرکت کند باید زمینه‌ی رشد جوانان فراهم شود.

کاظمی عنوان کرد: طرح ولایت نِمود و مسیر ترقی جوانان است که جوان را برای مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی و رسانه‌های اجتماعی آماده‌ می‌سازد.

وی افزود: شکست دشمنان در طول ۴۰سال گذشته آنان را برای مقابله با ایران پیش از پیش مصمم کرده‌است و نسل دانشجو مهم‌ترین عنصر برای ناکام گذاشتن دشمنان در مسیر اهداف هستند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه گفت: وظیفه دانشجو تنها کسب علم نیست، دانشجو در مسیر علم با حضور در اجتماع و انجام فعالیت‌های انقلابی به اصالت دانشجویی هویت می‌بخشد.

وی گفت: اجتماع کنونی شاهد واردشدن سیاست‌ها و حزب‌های غربی‌است که طرح ولایت و دانشجویان بسیجی که پرچمدار مقابله و مبارز هستند در طرح ولایت دانشجویی با تمام مسائل به روز در تمام عرصه‌های کشور و بین‌الملل آشنا خواهند شد تا فردا با تامل، تدبیر و توجه به محتوای مسائل برای کشور و اجتماع خود تصمیم بگیرند و حضور موثر خود را اعلام کنند.

این مسئول ادامه داد: نیاز جامعه به یک دانشجو و جوان مردمی است، جوانی که به مشکلات و درد مردم آگاه باشد و در رکاب حل مشکلات اجتماعی گام بردارد انتظار جامعه‌ی ایرانی و اسلامی از قشر دانشجو یک مصرف کننده نیست بلکه نیاز جامعه به دانشجو یک نگاه موثر و تولیدکننده است.

وی ادامه داد: دانشگاه امروزه به محلی برای ایجاد تنش‌ها و واکنش‌های متفاوت تبدیل شده‌است است که وظیفه‌ی یک دانشجوی انقلابی که از مکتب ولایت پرورش یافته‌است، قدرت تشخیص محتوا و مقابله با انحرافات و کجروی‌های جامعه است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان در طرح ولایت می‌آموزند که چگونه در رکاب پیشبرد اهداف حرکت کنند و بتوانند در آینده نه‌چندان دور در سرنوشت کشور خود موثر واقع شوند.

وی در پایان یادآور شد: 180 دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به طرح ولایت کشور در مشهد مقدس اعزام می‌شوند که در اعزام اولیه 100 نفر و در اعزام مرحله بعدی 80 دانشجو در طرح ولایت حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر