Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: بیش از ۲۰۰ هزار بیمه شده غیر واقعی با عنوان کارگر ساختمانی در کشور شناسایی شد. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اکبر شوکت بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات استادکاران و کارگران صنعت ساختمان استان قزوین که با حضور سیروس نصیری مدیرکل تأمین اجتماعی، بابایی مدیر درمان تأمین اجتماعی، رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز و جمعی از نمایندگان و مسئولین استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کارگران ساختمانی امروز در کشور صاحب بزرگترین تشکل کارگری هستند و فعالیت 425 انجمن صنفی در صنعت ساختمان در کشور  نشان از جمعیت بالای این گروه کارگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این در حالی است که با وجود گستردگی فعالیت ها و جمعیت بالای این گروه شغلی در بسیاری از مواقع مورد بی مهری قرار میگیرند و امروز میبینیم عدم امنیت شغلی، حقوق پایین و کارگران اتباع بیگانه به راحتی برای این قشر زحمتکش ایجاد مشکل کرده اند.

رئیس هیئت مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور  عنوان کرد: در سال های گذشته با تلاش های بسیار زیادی که انجام شد مسئله بیمه کارگران ساختمانی مرتفع گردید اما در این بین عدم نظارت کافی سبب شد تا شاهد حضور عده زیادی بیمه شده غیر واقعی در این صنعت باشیم.

شوکت افزود: سال گذشته با اجرای طرح های مختلف بازرسی و پایش توانستیم نزدیک به 200هزار بیمه شده غیر واقعی را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: این حضور بیمه شدگان غیر واقعی در لیست بیمه کارگران ساختمانی سبب می شود تاحمایت های لازم به مشمولان واقعی نرسد از این رو تا حذف کامل این بیمه شدگان طرح های پایش و ارزیابی ادامه خواهد داشت.

قزوین| دود عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در چشم کارگران خواهد رفتجلسه ویژه مجلس درباره علل پرداخت نشدن حقوق کارگرانآخرین جزئیات از واگذاری واحد تولیدی لاستیک در ساوه؛ ورود استاندار مرکزی برای حل مشکلات کارگران

رئیس هیئت مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور  ادامه داد: اجرای بیمه مسئولیت فنی کارگران از دیگر مسائلی است که سال های گذشته برای تحقق کامل آن تلاش کرده ایم و امیدواریم با حمایت مجلس بتوانیم به قانون جامعی در این خصوص دست پیدا کنیم.

شوکت گفت: بر اساس آمارها سالانه بین 1 هزار و 300 تا 1 هزار و 400 کارگر در کشور در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست میدهند و در این شرایط در کنار کاهش خطرات ناشی از کار و اعمال قوانین سخت گیرانه در این موضوع نیازمند تدوین قانونی در خصوص الزام کارفرمایان به بیمه مسئولیت فنی هستیم.

وی تصریح داشت: بر اساس همین بررسی ها سالانه نزدیک به 1 هزار و 500 کارگر ساختمانی در کشور نیز دچار قطع نخاع و تعداد زیادی ازکارگران دچار ضایعات نخاعی، نقص عضوهای دائمی و مشکلات سنگین ناشی از حوادث کار می شوند که نبود بیمه مسئولیت سبب می شود تا حق بسیاری از این افراد پایمال گردد.

رئیس هیئت مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور عنوان کرد: این در شرایطی است که حضور جدی اتباع بیگانه را در این شغل مشاهده میکنیم و کارفرمایان به استفاده از کارگران غیر ایرانی متمایل تر هستند.

شوکت گفت: عدم مسئولیت در قبال این کارگران از دلایلی است که کارفرمایان به سمت به کارگیری این افراد جذب میکند و شاهدیم که بخش قابل توجهی از پروژه های سنگین با حضور این کارگران اجرایی می شود.

وی در پایان سخنان خود به بدهی سنگین دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این بی تعهدی دولت در پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به ضرر کارگران و قشر ضعیف جامعه خواهد بود.

رئیس هیئت مدیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور  گفت: مشکلات مالی این سازمان مستقیما با جامعه کارگری، بازنشستگان، مستمری بگیران و مسئله درمان این قشر در ارتباط است و تا زمانی که دولت در قبال این تعهدات خود مسئولیت نداشته باشد شاهد کارشکنی و به عبارتی ناتوانی سازمان تامین اجتماعی در اجرای تعهدات به جامعه کارگری خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت:پس از تاخیر در اجرای  طرح ساختمانی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن وپیگیری‌های بعمل آمده تامین اجتماعی در مدت ۱۸ ماه این طرح را تکمیل و در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح در شهرستان بردسکن خواهیم بود.
دهقان زاده با بیان اینکه در ماه‌های آینده و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه طبق قرارداد شروع عملیات ساختمانی را شاهد واین نوید داده شد که در سال آینده خدمات درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم.
دهقان زاده افزود: خوشبختانه این طرح به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع می‌شود.
وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد.

 

دیگر خبرها

  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی