Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند، گفت: از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کندبه گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه دادستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه همه مردم موظف هستند از منکر نهی کرده و به معروف امر کنند، افزود: این اقدام مراتبی دارد آنچه که از مردم و آنهایی که آشنایی به فقه هستند که هم در زبان و هم در عمل با هر منکری مخالفت کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه‌های قضایی موظف هستند در چهارچوب قانون با منکرات در جامعه برخورد کنند، گفت: به لحاظ قانون برخی منکرات که در ملاعام انجام می‌شود جرم محسوب می‌شود و اگر کسی در جامعه جرم مشهود انجام دهد ماموران انتظامی با آن برخورد می‌کنند.

منتظری با اشاره به اینکه در برخورد با جرم مشهود نیازی به حکم و دستور قضایی وجود ندارد، عنوان کرد: ماموران انتظامی و ضابطان قضایی موظف هستند با جرائم مشهود برخورد کنند اما مجازات این افراد در دادگاه قضایی و مطابق قانون انجام می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه از مردمی که انتظار برقراری نظم و آرامش در شهرها را دارند انتظار می‌رود خود مراعات کرده و مرزها را  رعایت کنند و چهارچوب‌هایی که برای همه لازم است را رعایت کنند، گفت: امید می‌رود دستگاه قضایی و انتظامی موظف و مکلف نشود برخورد قانونی کند و خود مردم فضایی را ایجاد کنند که افراد هنجارشکن نتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر هنجارشکنان موارد را رعایت نکنند دستگاه قضایی و انتظامی و مردم مکلف هستند با جرایم مشهود برخورد شود.

منتظری با اشاره به اینکه امروز به دلیل عدم مدیریت صحیح فضای مجازی آسیب‌های زیادی از این فضا شاهد هستیم، گفت: در تهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم یارانه‌ای تشکیل شده است و در شهرستان‌ها نیز شعبی برای جرایم یارانه‌ای اختصاص داده شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم باید بدانند اگر فردی در فضای مجازی هم به آبرو، مال و شرف آنها تعرض کند اگر شکایت کند دستگاه قضایی موظف به برخورد با آنها است، گفت: باید کاری شود فضای آلوده سایبری بهبود یابد و هر کسی نتواند نسبت به آبرو و شرف مردم تعرض کند.

وی با اشاره به اینکه پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند، گفت: از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند و حق خانواده مقتول است که در صورت درخواست قصاص و در صورت دیه پرداخت دیه و یا گذشت انجام می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • یسنا ربوده شده بود؟