Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) توقیف نفتکش حامل بشکه‌های نفت جمهوری اسلامی ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی ارتش انگلیس را اقدامی‌ ظالمانه و غیرقانونی دانست.

رحیمیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: توقیف نفتکش حامل بشکه‌های نفت جمهوری اسلامی ایران در تنگة جبل الطارق توسط نیروی دریایی ارتش انگلیس اقدامی‌ظالمانه و غیرقانونی است؛ چرا که منطقه جبل الطارق، دولتی محلی و خود مختار دارد که دولت‌های اسپانیا و انگلیس برسر آن اختلاف دارند و دولت انگلیس حق توقیف کشتی در چنین منطقه‌ای را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان افزود: مقامات انگلیسی دلیل توقیف نفتکش را مقصد آن (سوریه) دانسته‌اند؛ حال آنکه علاوه بر تکذیب این موضوع توسط مقامات جمهوری اسلامی، سوریه‌ی مظلوم از ابتدای ناآرامی‌های داخلی، تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت. تحریم‌هایی که ظالمانه در راستای نقشه غرب برای فلج کردن محور مقاومت در منطقه وضع شد؛ اما حتی کمیسیون اروپا -دستگاه اجرایی اتحادیه اروپا- هم از توقیف نفتکش اعلام بی‌اطلاعی کرد. از مجموع این اطلاعات نتیجه می‌گیریم تحریم‌های اتحادیه اروپا فقط بهانه‌ای برای انگلیس است. گذشته از این‌ها، انگلیس در سال ۲۰۱۶ از اتحادیه اروپا خارج شده و انگلیسی که در برجام متعهد به رفع تحریم‌ها علیه ایران شده و به تعهد خویش پایبند نبوده، چگونه از بیرونِ اتحادیه اروپا به تحریم‌های آن متعهد است؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: دولت انگلیس با اقدام اخیر خود، روی واقعی خودش را نشان داد و دیگر صحبت کردن از حفظ برجام و راه‌اندازی اینستکس بی‌معنا است و اروپا هم علی‌رغم اختلافات جزئی با آمریکا، در نقشه‌ی شیطان بزرگ بازی می‌کند. چرا که هم در برجام به تعهداتش عمل نکرد و هم با فشار برای راه‌اندازی اینستکس در صدد سلب قدرت تجارت بین‌المللی از ایران است؛ بگذریم که به همان اینستکس- که محدود به کالا‌هایی اولیه از قبیل: غذا و دارو است- هم پشت پا زده و از تجارت غذا و دارو هم سرباز می‌زند.
رحیمیان اضافه کرد: افق جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، رسیدن به نقطه بازدارندگی است و البته که پیگیری‌های حقوقی در مجامع بین‌المللی برای اثبات حقانیت ایران لازم است؛ اما بازدارندگی با تسلیم و موضع‌گیریِ صرف و بیانیه و توییت حاصل نمی‌شود؛ بلکه با تلاش و اقدام حاصل می‌شود. همانطور که ساقط کردن پهپاد آمریکا، ترامپِ تهدیدکننده را به ترامپ محافظه‌کار تبدیل کرد؛ اقدام متقابل، انگلیس توقیف‌کننده را به موضع ضعف، عقب خواهد نشاند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس راه اندازی اینستکس مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی

شیاطین سرخ برای کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ اروپا به دنبال پیروزی هستند. 

طرفداری | هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس با بازی کریستال پالاس و منچستریونایتد به پایان می‌رسد. 

اطلاعات بازی کریستال پالاس و منچستریونایتد بستر مسابقه: هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، فصل 24-2023  تاریخ: دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 (6 می 2024) ساعت: 22:30 به وقت تهران مکان: ورزشگاه سلهرست پارک داوران: جرد ژیلت (داور اصلی) - تونی هرینگتون (داور وار) ترکیب احتمالی کریستال پالاس و منچستریونایتد کریستال پالاس در حال تکمیل  منچستریونایتد (۱-۳-۲-۴): اونانا | ون بیساکا، اوانز، کاسمیرو، دالو | مینو، اریکسن | آنتونی، مانت، گارناچو | هویلوند

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!