Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی - هنری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز دوشنبه با تبریک فرا رسیدن سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با بیان این مطلب گفت: شاخص‌های قطب فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب این است که متولیان بقاع متبرکه به ابعاد فرهنگی، قرآنی و اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و بتوانند طرح‌های متناسب با شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند و مخاطبان خود را جذب دین و مذهب و انقلاب اسلامی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: ۳۰۴ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان در خراسان وجود دارد و این استان از نظر تعداد بقاع رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه به لحاظ درجه تأثیرگذاری، زائرپذیری و اهمیت آن به پنج دسته تقسیم شده اند که در این میان ۱۰ بقعه از بقاع خراسان رضوی در سطح نخست و جزء موارد شاخص در کشورند و در سطح دوم ۲۷ بقعه متبرکه دیگر قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی - هنری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هم اینک بقاع متبرکه ای نظیر امامزاده سید حمزه در کاشمر، امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه، امامزاده یحیی بن زید میامی، بی بی حسنیه تربت حیدریه، امامزاده شعیب سبزوار و چند بقعه دیگر تبدیل به قطب‌های فرهنگی شده اند.

ایزدی افزود: ۳۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی هم که در مسیر حرکت زائران به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته اند به میقات الرضا (ع) تبدیل شده اند و بهترین خدمات را در حوزه‌های فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی در مناسبت‌های مختلف ارائه دهنده انواع خدمات فرهنگی و رفاهی هستند که این خدمات در قالب طرح‌هایی مانند آرامش بهاری، ضیافت الهی، دهه کرامت، نشاط معنوی و طرح‌های دیگر ارائه می‌شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: آمار پذیرش زائران ایرانی و غیرایرانی در بقاع متبرکه متفاوت است و بر اساس آخرین آمار در قالب طرح ملی آرامش بهاری در بقاع متبرکه از ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه امسال و همزمان با تعطیلات نوروز ۹۸، یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳ زائر ایرانی و غیرایرانی بقاع متبرکه امامزادگان این استان را زیارت کردند.

ایزدی افزود: هم اینک نیز ۸۰ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی پذیرای زائران در قالب طرح ویژه ایام دهه کرامت است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته برای ارتقای سطح فرهنگی بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی گفت: هم اینک ۷۶۳ شهید در ۷۰ بقعه متبرکه امامزادگان واقع در ۱۷ شهرستان این استان مدفون هستند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ردیف اعتباری دولتی برای توسعه خدمات فرهنگی و رفاهی در بقاع متبرکه بسیار ناچیز است و بیشتر هزینه‌ها از محل نذورات و کمک‌های خیرین در بقاع هزینه می‌شود.

ایزدی اضافه کرد: بقاع متبرکه خراسان رضوی دارای ۸۵۰ نفر عضو هیأت امنا، ۶۰۰ خادم افتخاری و ۷۳ مرکز فرهنگی و قرآنی است و تلاش شده است که همه بقاع متبرکه طرح جامع برای ارتقای سطح خدمات فرهنگی و رفاهی برای زائران داشته باشند که این مهم در حال انجام است.

پنجم ذی القعده هر سال به عنوان روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه و بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم معروف به امامزاده صالح برادر بزرگوار امام رضا (ع) که در تجریش تهران مدفون است نام گذاری شده است.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد