Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@04:55:33 GMT

گل‌آرایی حرم رضوی در دهه کرامت با ۲۰۰ هزار شاخه گل

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۲۴۴۹

گل‌آرایی حرم رضوی در دهه کرامت با ۲۰۰ هزار شاخه گل

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، محمدرضا سبزعلی، رئيس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، دلدادگان حضرت رضا(ع) بالغ بر ۲۰۰ هزار درختچه‌، گل‌بوته و انواع شاخه گل‌های با کیفیت را برای تزئین صحن و سرا و گلدان‌های فوق ضریح مضجع شریف ارسال می‌کنند که طی سال‌های اخیر با توسعه فرهنگ وقف و نذر به تعداد این ناذران افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این گل‌ها از شهرهای تهران، محلات، شیراز و شهرهای شمالی کشور ارسال می‌شود، تصریح کرد: این گل‌ها که غالباً بوته گل‌های پریوش، سرو، کاج، شمعدانی، داوودی، کالانکوا و راز یخی است، برای زیباسازی ورودی‌های اصلی حرم مطهر، ورودی صحن‌ها، نقارخانه، سقاخانه و داخل آب نماها به کار می‌روند.

سبزعلی همچنین افزود: همچنین فرش گل مزین به القاب امام رضا(ع) با عرض 8 در10 و طول 18در20 در صحن جامع رضوی پهن خواهد شد که با درختچه‌ و گل‌های شمعدانی، اطلسی، ناز و شمشاد تزیین می‌شود.

وی با بیان اینکه گل‌آرایی حرم مطهر از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و در روزهای منتهی به سالروز میلاد حضرت رضا(ع) به اوج خواهد ‌رسید، گفت: برای این منظور 230 نفر از ناذران، خادمانی از عتبات عالیات، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خادمیاران افتخاری حوزه گل‌آرایی طی دهه کرامت با حضور در مشهد به گل‌آرایی و تزئین اماکن متبرکه می‌پردازند.

رئيس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این گل‌های زیبا به واسطه متبرک بودن پس از خشک شدن جمع‌آوری و بسته بندی شده و در نهایت بین زائران توزیع می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی دهه کرامت حرم رضوی گل آرایی آستان قدس رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد: شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت "با شما سربلندیم" انتخاب شده ست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف -معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) - امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه(س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدارمردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین ومعرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر(ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت