Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در نقاط مختلف دنیا به ویژه کشورهای اسلامی همواره منشا نور و محلی برای رسیدن به آرامش و نزدیکی بیشتر به معبود است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، همزمان با دهه کرامت و ولایت (۱۷ تیر) روز پنجم ذی‌القعده - روز تجلیل و گرامیداشت امامزادگان نام گذاری شده است.

وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در نقاط مختلف دنیا به ویژه کشورهای اسلامی همواره منشا نور و محلی برای رسیدن به آرامش و نزدیکی بیشتر به معبود است

وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در کشور ما  نیز  سبب ترویج فرهنگ قرآنی و عترت و اسلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر مردم ما توجه ویژه ای به امام زادگان داشتند و امروز امام زادگان مرکز مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

 

 حضور مردم در برنامه های دینی و فرهنگی نشان می دهد که ما می توانیم از طریق امامزادگان فعالیت های فرهنگی  ارزشمندی  را داشته باشیم.

 سازمان اوقاف و امور خیریه آمار و اطلاعات دقیقی از امامزادگان جمع آوری کرده و برخی از آن ها که در حال از بین رفتن بوده است را بازسازی کرده است.

 بسیاری از امامزادگانیکه در کشورمان وجود داردهمه آن ها جزو فرزندان امامان نیستند؛ بلکه برخی از آنها جزو نوادگان و چند نسل بعدتر آنها هستند. حتی برخی از فرزندان ائمه (ع) هیچ گنبد و بارگاهی در ایران ندارند.

 نقش بقاع متبرکه در زندگی اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مردم، بخصوص مردم  بـر هیچ کس پوشـیده نیسـت.

 وجود امامـزادگان و بقـاع متبرکـه در هـر منطقه ای بـر باورهای دینی مـردم آن منطقه بسـیار تأثیرگذار اسـت و اینکـه بـارگاه ایشـان، محلـی بـرای عبـادت، زیـارت، برگزاری مراسـمات مذهبـی و .. بوده که نشـان دهندۀ جایـگاه ارزشـمند و محترم آنهـا در بین مـردم را دارد.

 در واقـع میتـوان گفـت که بـارگاه امامـزادگان بـه قطب فرهنگـی هر منطقـهای مبدل گشـته و باعـث ترویـج اسلام و گرایـش به اهل بیت علیهمالسلام شـده اسـت.

 در استان همدان نیز تعداد زیادی بقاع متبرکه وجود دارد که بیش از 42 بقعه متبرکه و امامزاده آن در شهرستان ملایر است.

 

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به وجود تعداد زیادی امامزاده و بقعه متبرکه در ملایر گفت: تعداد 42 بقعه متبرکه شناسایی شده داریم که از این تعداد 30 امام زاده و بقعه متبرکه ثبت شده هستند

حجت‌ الاسلام ابوذر عباسی با بیان اینکه از امامزاده ثبت شده زیر نظر اوقاف و امور خیریه حدود 10 بقعه  از بقاع متبرکه به عنوان بقاع شاخص شهرستان مطرح هستند افزود:  این بقاع شامل  امام زاده عبد الله ملایر(ع)، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)  امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده علی اکبر روستای کرکان، املم زاده علی اصغر شهر جوکار، امام زاده روستاتی داویجان، و.. هستند

وی  با بیان اینکه  برنامه های مختلفی در مناسبت‌ها و ایام در این امامزادگان برگزار می‌شود گفت: اجرای طرح نشاط معنوی ، آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و.. از جمله برنامه های فرهنگی در بقاع کتبرکه شهرستان ملایر است

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در ایام تابستان در چهار بقعه متبرکه و پارکگ کوثر طزح نشاط معنوی در حال اجرا است گفت: در این طرح برای جوانان و نوجوانان کلاسهای قرآنی، فرهنگی و برنامه های تفریحی با حضور مربیان و روحانیون بومی و اعزامی در ایام تابستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با دهه کرامت نیز برنامه‌های مختلفی در بقاع شاخص شهرستان در حال اجرا است گفت: این برنامه‌ها شامل مدیحه سرایی و جشن، سخنرانی روحانیون در خصوص شخصیت حضزت معصومه(س) و امام رضا(ع)، برپایی نماز جماعت و.. است

 

 معاون فرهنگی اوقاف ملایر همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از بقاع متبرکه شهرستلان نیازمند تخریب و بازسازی هستند گفت: در حال حاضر بازسازی تعدادی از این بقاع در حال انجام است

وی با بیان اینکه بازسازی امامزاده زبیده خاتون روستای زمان آباد در حال انجام است گفت: تا کنون 400 میلیون تومان از بودجه دولتی برای این امامزاده هزینه شده است

وی اضافه کرد: همچنین امام زاده کرکان نیز تا حدودی انجام شده و کف سازی آن در حال اتمام است.

عباسی با بیان اینکه قسمت ورودی امام زاده عبد الله ملایر نیز ساخت مناره در حاتل اجرا است گفت: محوطه سازی امام زاده ابراهیم طجر سامن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بازسازی تکیه حضرت ابوالفضل(ع) در آینده نزدیک نیز گفت: با توجه به اینکه قسمتهایی از ساختمان این بقعه دچار ترک خوردگی و آسیب شده در حال حاضر  ورود زاران به امام زاده امکان پذیر نیست و تهیه نقشه های بازسازی ابن بقعه در دستور کار قرار دارد که تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت انقلاب اسلامی خراسان جنوبي بیرجند خبرگزاری شبستان قم شبستان یزد اصفهان شهرستان ملایر عباسی امامزادگان و بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز امروز جامعه ما معنویت است

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‎ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) فرمودند: سه چیز از علامات مؤمن است؛ شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیاء و اولیاء و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه های زمانه است.

 منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌‎ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضایی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای ایشان آرزوی توفیق نمود و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم عزیز در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه های ابلاغی سال ۱۴۰۳پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود