Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی شاد ضمن تشریح شیوه‌های اجرای طرح «نشاط معنوی» در سال جاری، گفت: امسال طرح «نشاط معنوی» در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) فعالیت خود را آغاز کرد.

«حجت الاسلام قاسم مومنی شاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: هر ساله در کشور همزمان با تعطیلی مدارس، سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به برگزاری برنامه ‌های «نشاط معنوی» در مقطع نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح بقاع متبرکه می ‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه، اظهار داشت: یکی از مزایای اجرای این طرح، جلوگیری از موازی ‌کاری و هزینه‌ های اضافی در برگزاری برنامه‌ هاست.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل این طرح با مشارکت بسیج، آموزش و پرورش، کانون ‌های فرهنگی و هنری و اتحادیه انجمن ‌های اسلامی با برگزاری کلاس‌ های آموزشی، قرآنی، اردویی و تفریحی و سایر فعالیت ‌ها انجام می ‌شود.

 

مومنی شاد اضافه کرد: سازمان مرکزی اوقاف کشور طرح تابستانی «نشاط معنوی» را با هدف برنامه‌ ریزی جهت غنی ‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان ها ابلاغ کرد.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی به اهداف این طرح اشاره و ادامه داد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، جهت هم پوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان از اهداف است.

 

وی با بیان اینکه این طرح ویژه خواهران و برادران است، گفت: برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و تفریحی برای افراد شرکت کننده در این طرح اجرا می شود.

 

مومنی شاد به شیوه‌های اجرای طرح «نشاط معنوی» در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این شیوه ها مشارکتی است، به این معنا که در این شیوه با تعامل با نهادهایی از قبیل: بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن ‌های اسلامی دانش آموزان، کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌ های خودجوش فرهنگی و… برگزار می ‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت نام دانش آموزان، هزینه‌ های اجرایی، برگزاری کلاس ‌های ورزشی و هنری با دستگاه ‌های فوق است و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت «خیمه ‌های معرفت» و اجرای کلاس‌ های فرهنگی، معارفی، و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می ‌کنند.

 

وی دومین شیوه اجرای طرح «نشاط معنوی» را اردویی، آموزشی و فرهنگی دانست و یادآور شد: در این شیوه، بقاع متبرکه ‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی «خیمه معرفت» در آنها اقدام می‌ شود.

 

مومنی شاد اضافه کرد: در این شیوه می ‌توان دانش ‌آموزان ثبت نام شده در بقاع متبرکه دیگر و یا مشارکت کنندگان در طرح‌ های مشابه دیگر نهادها، در قالب یک اردوی یک روزه، ضمن بهره ‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌ های معرفت و کلاس ‌های فرهنگی مبلغین بهره‌ مند شوند.

 

این مسئول فرهنگی به سومین شیوه مرسوم سال ‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این شیوه طبق سنوات گذشته، کلاس‌ ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای گروه ‌های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌ شود.

 

وی در ادامه، به محتوای طرح اشاره و اظهار داشت: مجموعه برنامه‌ های طرح «نشاط معنوی» در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی است که کلاس‌های آموزشی شامل: معارفی (قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی …)، مهارت‌ های ده‌ گانه زندگی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات مؤثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و…) و فنی و هنری (نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل و…) است.

 

مومنی شاد گفت: مربیان و مجریان برنامه‌ های این طرح مبلغین اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی (آقایان و خواهرانی که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در قم آموزش دیده‌اند) و دانشجویان دانشکده ‌های علوم قرآنی هستند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال طرح «نشاط معنوی» در 15 بقعه متبرکه شاخص استان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی به انتظارات و خروجی طرح «نشاط معنوی» هم اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق اهداف طرح، برنامه ‌ریزی جهت ارتباط دائم و مستمر با مخاطبین با همکاری مبلغین و مدیر مرکز افق بقعه در طول سال تحصیلی، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌ های مستمر ویژه جوانان و نوجوانان در طول سال، در قالب برگزاری برنامه‌ های هفتگی، هیئت، اردو، و... مورد انتظار است.

 

مومنی شاد تربیت قاری و مؤذن راکب از بین افراد شرکت کننده در طرح، ثبت‌نام از مخاطبین طرح «نشاط معنوی» در کلاس ‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم،  استفاده فرهنگی از حضور دانش ‌آموزان در قالب تشکیل گروه‌ های سرود، تواشیح و هم خوانی و تکمیل هسته مرکزی فرهنگی بقعه با استفاده از ظرفیت این طرح و جذب نیروهای فاخر و دارای قابلیت را از دیگر انتظارات و خروجی این طرح دانست.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان مسجد غنی سازی اوقات فراغت قم خراسان جنوبي بیرجند حج طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت نشاط معنوی اوقات فراغت اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد