Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: طرح پرورش دام چندقلوزا را برای اصلاح نژاد دام‌های استان آذربایجان‌شرقی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا ولیلو در خصوص طرح پرورش دام چندقلوزا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، اظهار کرد: پیش از این در این واحد دانشگاهی یک مجموعه تحقیقاتی دامپروری با پروانه بهره‌برداری گاوداری وجود داشت که اکنون فقط آیین‌نامه‌های دانشجویان دکتری در آنجا اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی افزود: به همین علت برای استفاده بیشتر از ظرفیت این دانشگاه، طرح بدیع و نوآورانه پرورش دام چندقلوزا مطرح شده است.
   
ولیلو با اشاره به اهداف این طرح، بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت جهان و بر اساس پیش بینی ها که در سال ۲۰۳۰ بیشتر مشکلات و جنگ‌ها برای غذا خواهد بود؛ همچنین با توصیه‌های اخیر مبنی بر حرکت دانشگاه به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و در راستای حل مشکلات جامعه، طرح پرورش دام چندقلوزا مطرح شده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با بیان اینکه دامداران این شهرستان با استفاده از توانایی‌های خود، سالانه فقط می‌توانند یک بره از گوسفندان ماده بگیرند، اظهار کرد: می‌توان با اصلاح نژاد و با واردکردن گوسفند نژاد رومانف که اصلیت روسی دارد، از هر ۱۰۰ گوسفند ماده، ۲۵۰ بره در سال تولید کرد.
 
ولیلو افزود: گوسفند نژاد رومانف می‌تواند در طول دو سال، سه بار زایمان بره داشته و به همین جهت برای اجرای طرح پرورش دام چندقلوزا از این نژاد استفاده کرده و از کشورهای کانادا و فرانسه وارد می کنیم.
 
 وی با بیان اینکه این طرح در حدود چهار ماه پیش در شورای اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی مطرح و تصویب شده است، گفت: جلب سرمایه گذار از خارج از دانشگاه، گام نخست دانشگاه در اجرای این طرح است اما دانشگاه نیز آمادگی اجرای این طرح با سرمایه خود را نیز دارد؛ چرا که این طرح، طرحی بسیار نو و دانش‌بنیان است.

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در خصوص علت انتخاب سرمایه‌گذار خارج از دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاهیان اقتصادی نبوده و تا زمانی که با افراد اقتصادی ارتباط نگیرند، حرفی برای گفتن در بازار نداشته و با وجود تولید مناسب، در عرضه مشکل دارند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راهکار واردکردن این نژاد خاص را دانسته و در بحث فروش بهتر از دانشگاه عمل می‌کنند.
 
ولیلو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مشارکتی در سال‌های قبل با مشکلاتی مواجه شده بود، گفت: به تازگی با بخشنامه ای که حدود یک ماه قبل ارائه شده است، شرایط بهتر شده و سرمایه‌گذاران خارج از دانشگاه می‌توانند در طرح‌های اقتصادی به‌ویژه طرح اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه مشارکت خوبی داشته باشند.
 
وی افزود: در بخشنامه جدید، دانشگاه می‌تواند با مشارکت سرمایه‌گذاران، شرکت‌هایی که سرمایه‌گذار خود مدیرعامل باشد راه اندازی کند.
     
وی درباره علل انتخاب این طرح، گفت: یکی از علت های این  موضوع تولید گوسفند مولد به جای افزایش بره‌زایی است.
 
وی افزود: علت دیگر این است که نژاد گوسفندان منطقه را اصلاح کرده و گوسفندان به جای یک بره در سال، دو بره داشته و یا در دو سال سه بار قدرت باروری داشته باشند؛ این اقدام به افزایش تولید مواد غذایی کمک کرده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه است.
 
ولیلو با بیان اینکه این طرح در بعضی از نقاط استان به‌صورت سنتی در حال انجام است، گفت: با اجرای این طرح و با ثبت‌شدن این نژاد و شناسنامه‌دار شدن آن، مشکلات هنگام فروش رفع شده و در نظر داریم که برای بارورکردن این نژاد از تلقیح مصنوعی استفاده کرده و حتی زایمان آنها را نیز مدیریت کنیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با اشاره به امکانات موجود، گفت: برای اجرای این طرح، استادان مجرب و آزمایشگاه‌های مجهزی در این واحد دانشگاهی وجود داشته و از این امکانات می‌توان در راستای کارهای تحقیقاتی به‌کار برد.
 
ولیلو در پایان خاطر نشان کرد:امیدواریم تا پایان سال مراحل اداری این کار با جهاد کشاورزی انجام شده و اقدام به واردکردن گوسفند نژاد رومانف از کشور کانادا یا فرانسه کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان آذربایجان شرقی جامعه دانشگاه آزاد اسلامی زایمان سرمایه گذاران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای عفاف و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با حضور حافظ دانش، دبیر ستاد عفاف و حجاب شهرستان بندرانزلی، رئیس، معاونان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوط به موضوع عفاف و حجاب، گفت: دستورالعملی با عنوان آراستگی و شئون رفتاری از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحد‌ها ابلاغ شده و در راستای این دستورالعمل، موضوع آراستگی و شئون رفتاری مورد تأکید قرار گرفته که در این بخشنامه تمامی جزئیات مربوط به اقدامات استادان، کارکنان و دانشجویان و دانشگاه در حوزه پوشش و آراستگی به تفصیل توضیح داده شد.

کریم کیاکجوری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و تأکید بر آن در آیات و روایات، تبیین کرد: علاوه بر اهمیت موضوع عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، این موضوع یک قانون است و ما ملزم به رعایت آن هستیم. 

وی با بیان اینکه در تمامی دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی برای نوع پوشش و حجاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: حجاب یک موضوع فرهنگی است و مقوله حجاب علاوه بر موضوع فرهنگی، یک موضوع سیاسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی متذکر شد: موضوع حجاب به ابزار و دستاویزی برای کشور‌های استعمارگر و رسانه‌های آنان تبدیل شده تا از این طریق بتوانند بر کشورمان فشار وارد آورده و اتحاد ملت ایران را از بین ببرند. 

کیاکجوری به نقش دانشگاه‌ها در حوزه ترویج بحث عفاف و حجاب و رعایت آن اشاره و تشریح کرد: دانشگاه علاوه بر اینکه یک نهاد آموزشی است، یک رسالت فرهنگی نیز دارد. به عقیده من دانشگاه در حوزه فرهنگی پیشقراول و پرچم‌دار است و باید در حوزه تعلیم و تربیت، به تبیین فلسفه حجاب نیز بپردازد. 

وی به تلاش و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در راستای تبیین فلسفه عفاف و حجاب و ترویج آن اشاره و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های مربوطه که در سه مرحله برای آن تعریف شده، به صورت میدانی نیز در این زمینه فعال است و باید محیطی را مهیا کنیم که بستر و زمینه‌ساز اشاعه موضوع آراستگی و شئون رفتاری باشد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی به عضویت این دانشگاه در کارگروه عفاف و حجاب شهرستان اشاره و اضافه کرد: دانشگاه آزاد بندرانزلی در برنامه‌هایی نظیر ستاد عفاف و حجاب حضور مستمر داشته که در کارگروه عفاف و حجاب تکالیفی برای دانشگاه مشخص می‌شود و ما ملزم به رعایت آنها هستیم.

پیش از آغاز این جلسه، حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با آرمان‌های والای شهدا تجدیدمیثاق کردند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی با ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی، در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد