Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:15:19 GMT

رعایت ادب و معرفت از آداب زیارت است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۴۸۴۲

رعایت ادب و معرفت از آداب زیارت است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام مسعود عالی شامگاه یک شنبه در جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان ضمن اشاره به القاب ائمه معصوم (ع) اظهار داشت: تمامی این لقب‌ها از سوی خداوند متعال تعیین شده است و این القاب و اسامی معمولی نیستند به نحوی که رضا مهمترین لقب امام هشتم قلمداد می‌شود و به معنای آن است که دوست و دشمن را راضی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه لقب امیرالمومنین به امام اول ما شیعیان اختصاص دارد، افزود: لقب امیرالمومنینی فقط و فقط برای حضرت علی (ع) بیان شده است و در روایات از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است که بیان و تشریح صفت امیرالمومنینی به مردم مهمترین مقوله مورد تاکید خداوند در ۱۲۰ بار عروج آن حضرت بود.



امام رضا (ع) واسط خشنودی و رضای مؤمنان است


سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی، امام رضا (ع) را واسط خشنودی و رضای مؤمنان دانست و ابراز داشت: رئوف یکی دیگر از القاب امام رضا (ع) است و تنها به آن حضرت اختصاص دارد در حالی که تمامی ائمه معصوم (ع) رئوف و مهربان هستند اما از آنجا که رأفت و مهربانی امام رضا (ع) حسی و به سرعت قابل درک و احساس است این لقب به آن حضرت اختصاص داده شده است.

وی ضمن انتقاد از عدم رعایت آداب و ادب زیارت توسط برخی از زائران گفت: امام رضا (ع) تمامی حرکات ما را در زیارت می‌بیند و سخنان ما را می‌شنود و بر همین اساس لازم است در زیارت نهایت ادب و معرفت و کمالات را رعایت کنیم اما متأسفانه برخی افراد به این نکات توجه نمی‌کنند و در کنار ضریح به صحبت مشغول هستند و یا پشت به ضریح عکاسی می‌کنند و این موضوعات موجب رنجش است.



امام رضا (ع) نماد و علامت شیعه است


عالی امام رضا (ع) را نماد و علامت شیعه دانست و افزود: در حدیثی از امام جواد (ع) نقل شده است که «ثواب زیارت پدرم از زیارت امام حسین (ع) در کربلا افضل است»؛ با وجود چنین شرایطی متأسفانه امام رضایی را که رأفت و رضایت آن حضرت نسبت به دوست و دشمن است خوب نشناختیم و به آن معرفت پیدا نکردیم.

 

انتهای پیام/س

برگزاری جشنواره ملی آه و  آهو درکاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)