Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مؤمنی زاده روز دوشنبه در جلسه استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری شهرستان رشت افزود: در طرح فراگیر نیز از ۲۲۲ میلیارد تومان، ۴۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان با تعهد اشتغالزایی ۴۱۹ نفر در شهرستان پرداخت شده است.

وی تعداد واحدهای فعال شهرستان رشت را افزون بر ۱۰ هزار واحد عنوان و اظهار کرد: از این میزان یک هزار و ۱۶۶ واحد با اشتغال ۴۵ هزار و ۹۳۰ نفر مربوط به صنعت، معدن و تجارت، دو هزار و ۶۲۱ واحد با اشتغال شش هزار و ۲۹۵ نفر مربوط به جهادکشاورزی و شش هزار و ۷۸۳ واحد با اشتغال شش هزار و ۹۱۶ نفر مربوط به میراٍث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با اشاره به وجود ۵۶۶ واحد راکد در این شهرستان خاطر نشان کرد: از این تعداد واحدهای راکد، ۴۹۳ واحد مربوط به صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۵ واحد مربوط به جهاد کشاورزی و دو واحد مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی بیان داشت: اگر بناست در سالی که رونق تولید نام گرفته در ارتباط با ساماندهی اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال کار مؤثری انجام دهیم بایستی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه‌ها بررسی مشکلات واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.

آرش فرزام صفت با اشاره به نقش صنعت در رشت اظهار داشت: بخش اعظم اشتغال شهرستان از محل صنعت تأمین می‌شود و این نقش را نمی‌توان نادیده گرفت، وجود شهرصنعتی رشت، شهرک سفیدرود و نواحی صنعتی در این شهرستان باعث می‌شود که وقت بیشتر مدیران صرف صنعت شود.

وی با تاکید بر این مطلب که واحدهای غیرفعال بایستی در آینده از وضعیت رکود درآیند، اضافه کرد: این واحدها بایستی از طریق سرمایه گذاری و واگذاری به سرمایه گذار جدید و شراکت جدید از حالت غیرفعال خارج شوند.

جلسه استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات مربوط به تولید در شهرستان‌های مختلف استان گیلان برگزار می‌شود.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری صنعت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان