Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@01:45:00 GMT

بدهي دولت به بانک‌ها 28 درصد بيشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۵۱۲۶

بدهي دولت به بانک‌ها 28 درصد بيشتر شد

خبرگزاري آريا - مجموع بدهي‌ بخش دولت به سيستم بانکي تا پايان سال گذشته با افزايش بيش از 28 درصدي به 332 هزار ميليارد تومان رسيده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، بدهي دولت به بانک‌ها رو به رشد حرکت مي‌کند. اين در حالي است که طبق آخرين آمار بانک مرکزي از وضعيت دارايي و بدهي سيستم بانکي در پايان سال 1397، مجموع بدهي‌هاي بخش دولتي به سيستم بانکي به 332 هزار ميليارد تومان رسيده که در مقايسه با پايان سال 1396 معادل 28.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزايش دارد.
از مجموع بدهي بخش دولتي به سيستم بانکي حدود 304 هزار ميليارد تومان مربوط به خود دولت است که رشد 32.6 درصدي داشته و 28 هزار ميليارد ديگر به شرکت‌ها و مؤسسات دولتي اختصاص دارد که البته حدود 2.7 درصد از آن کم شده است.
بدهي بخش دولتي در پايان سال 1396 معادل 258 هزار ميليارد تومان بود که با رشد 74 هزار ميليارد توماني در سال گذشته همراه شده است.
همچنين از انتهاي سال 1393 تا پايان سال قبل بدهي دولت با رشد 186 هزار ميليارد توماني از 146 هزار ميليارد به 332 هزار ميليارد تومان تا پايان سال 1397 افزايش داشته است.
افزايش بدهي دولت به سيستم بانکي و قفل شدن بخش قابل توجهي از منابع بانک‌ها که دست آنها را در تأمين نقدينگي و اعطاي تسهيلات مي‌بندد، موجب شد در سال‌هاي اخير برخي راهکارها براي تسويه بدهي دولت در بانک‌ها در دستور کار قرار گيرد؛ به طوري که در بودجه 1395 با استفاده از منابع ناشي از مازاد تسعير نرخ ارز و در ادامه در بودجه سال جاري با بهادار سازي بدهي بانک‌ها، مصوباتي اجرايي شد.
به گزارش ايسنا، البته رقمي که بانک‌ها به عنوان طلب خود از دولت اعلام مي‌کند مورد قبول آن نيست و بعد از انجام حسابرسي و تعيين واقعي مبلغ بدهي مورد تسويه قرار مي‌گيرد که نحوه محاسبه سود بدهي از جمله محل‌ها اختلاف نظر بين طرفين براي تعيين بدهي است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است