Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، علی سروری ظهر دوشنبه در نشست خبری چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد اظهار کرد: نخستین جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد در سال ۹۵ با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و مهمانان خارجی و داخلی در بارگاه منور رضوی برگزار شد و تا کنون ۳ دوره از این جشنواره برگزار شده و امسال نیز هم‌زمان با ایام دهه کرامت، چهارمین دوره از این همایش برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای معرفی شخصیت‌ها از منابع متعددی استعلام گرفته می‌شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد ۶۰ رزومه داخلی و به همین تعداد رزومه از بانوان خارجی به دبیرخانه ارسال شده که در مرحله نخست از هر کدام ۲۰ نفر انتخاب می‌شوند و در پایان نیز این تعداد به نیت هشتمین امام شیعیان به عدد ۸ می‌رسد.

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد ادامه داد: آستان قدس رضوی با هدف ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت (ع) با تأکید بر سیره رضوی، برای تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در زمینه‌های گوناگون در ایام ولادت امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)، همه ساله ۸ نفر از بانوان را شناسایی و تقدیر می‌کند که امسال نیز مانند سال گذشته به ۴ بانوی ایرانی و ۴ بانوی خارجی این جایزه اهدا خواهد شد.

وی گفت: گزینش بانوان فرهیخته با بررسی و ارزیابی ۱۷ داور داخلی و خارجی در کمیته انتخاب انجام می‌گیرد که این داوران متشکل از ۴ صاحب‌نظر در رشته‌های تخصصی، نمایندگان کمیته‌های تخصصی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

سروری تاکید کرد: منتخبان این جایزه از طریق ثبت‌نام داوطلبان و معرفی سازمان‌های بین‌المللی، نهادها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی شناسایی می‌شوند.

وی بیان کرد: تاکنون در سه دوره برگزاری این مراسم از ۲۴ بانوی فرهیخته و نیکوکار کشورهای ایران، نیجریه، کنیا، عراق، ترکیه، روسیه، کویت، بحرین، انگلیس، تانزانیا و تایلند تجلیل شده است.

کد خبر 4661133

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مشهد جایزه جهانی گوهرشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ۵ بازیکن سپک تاکرا و یک مربی از خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای دختران در کرمانشاه جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند دعوت شدند.

بهناز احمدنیا به عنوان مربی و ناهید ترابی، مهدیس هندویی، صبا طباطبایی، غزل شیرخانی و اعظم دادگر به عنوان ورزشکار در اردو حاضر هستند.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان