Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا احمدی پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تاسیس سازمان آموزش مدیریت دولتی، گفت: این مرکز برای آموزش‌های قبل و ضمن خدمت کارکنان دولت به خصوص برای رده‌های مختلف مدیریت تاسیس شد و رسالت اصلی آن پرورش مدیران دولتی بود و هم اکنون تربیت مدیران شایسته برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی جزء دستور کار اصلی مرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز آموزش مدیریتی در سال ۱۳۴۸ تشکیل شد، افزود: فعالیت موسسه در آن دوران آموزش‌های کوتاه‌مدت در سطوح مدیریت عالی، مدیریت میانی، کارشناسی و تخصصی، فنون اداری و سایر دوره‌های آموزشی مورد نیاز وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بود. پس از پیروزی انقلاب این مرکز فعالیت‌های خود را در قالب دوره‌های آموزشی مختلف در زمینه‌های بهبود مدیریت و فنون اداری (کوتاه‌مدت) و همچنین رشته‌های اداری و مالی و مدیریت در گرایش‌های مختلف (بلندمدت) و همچنین امور پژوهشی و انتشاراتی دنبال کرد.

رئیس سازمان آموزش مدیریت دولتی ادامه داد: با افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی، فعالیت‌های این مرکز به لحاظ اجرای دوره‌های آموزشی بیشتر معطوف به دوره‌های کوتاه‌مدت شد. به لحاظ ساختاری نیز، این مرکز در سال ۱۳۸۱ با موسسه پژوهش سازمان برنامه و بودجه ادغام و در سال ۱۳۸۸ همزمان با تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو معاونت، با عنوان مرکز آموزش مدیریت دولتی به فعالیتهای خود ادامه داد.

وی اظهارداشت: با توجه به تغییرات و تحولاتی که در سال‌های اخیر رخ داده است عمده فعالیتهای این مرکز معطوف به توانمندسازی و تربیت مدیران فعلی و آینده است. علاوه بر این، تدوین و انتشار کتب تخصصی در حوزه مدیریت، انتشار فصلنامه‌های آموزشی و مدیریتی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی، برگزاری دوره‌های تربیت مدرسان (عمومی و موضوعی)، تربیت ارزیاب برای کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران، تولید منابع چندرسانه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران جوان و مدیران زن انجام می‌شود و همچنین تولید بسته‌های سیاستی در پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در دستور کار مرکز قرار دارد.

احمدی پور درباره ارتقای علمی سازمان آموزش مدیریت دولتی، گفت: سعی شده که با دانشکده‌های مدیریت و همچنین انمجن‌های علمی مدیریتی ارتباط برقرار کنیم و علاوه بر امضای تفاهمنامه نشست‌های تخصصی نیز با حضور اساتید دانشگاهها در موضوعات مختلف برگزار شده است و امسال نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: آموزش‌های مرکز بسته به ماهیت دوره‌ها، هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. اجرای دوره‌های حضوری با در نظر گرفتن اصول آموزش بزرگسالان و با بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی با دید استراتژیک و ملی و همچنین صاحبنظران و مقامات ارشد انجام می‌شود و در دوره‌های غیرحضوری از انواع و اقسام روش‌های آموزشی غیرحضوری استفاده می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: سیاست دولت برای «شایسته‌سالاری»، «طرح جانشین‌پروری» و «افزایش سهم مدیریت زنان» مواردی است که این مرکز برای تحقق سیاستها، برنامه‌های لازم را پیش‌بینی کرده است. انجام این امور مهم علاوه بر حمایت دولت، نیازمند همراهی دستگاههای اجرایی است.

به گفته وی بهبود کیفیت برنامه‌های آموزشی، تربیت مدیران راهبردی آینده، کانون ارزیابی مدیران حرفه‌ای از جمله استراتژی‌های آموزشی، توسعه خدمات پژوهشی، توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین‌المللی با اولویت کشورهای همسایه و پژوهشی محور کردن سیاست‌ها و تصمیمات آموزشی نیز از جمله برنامه‌های پژوهشی سازمان آموزش مدیریت دولتی است. علاوه بر آن، این مرکز برنامه‌های نهادی و توسعه‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به توسعه کیفی سرمایه انسانی، کاهش اتکا به بودجه عمومی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتقای بهره‌وری اشاره کرد.

رئیس سازمان آموزش مدیریت دولتی درباره اقدامات در دست اجرای این مرکز گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های مدیریت دانش، انتقال دانش و تجربیات است لذا لازم است دانش و تجربیات نسل‌های مختلف به یکدیگر است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز، مستندسازی تجربیات وزرای دولت یازدهم و دوازدهم است.. در اجرای این طرح تاکنون این مرکز، تجارب برخی از وزراء را مستند کرده و بقیه را نیز در دستور اقدام دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات درکنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظرگرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

حسن عباسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

در این بازدید، هیمن هرمزیاری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گزارشی از فعالیتها و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود