Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، امروز 17 تیرماه در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه استان، گفت: استان سیستان و بلوچستان تاکنون آن‌طور که شایسته است، توسط هنرمندان دیده نشده و زیبایی‌های آن به تصویر کشیده نشده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادامه داد: زبان هنر امروز یک زبان قدرتمند است؛ ساخت یک فیلم و تولید یک اثر هنری دیداری یا شنیداری می‌تواند کاری کند که صدها تریبون از انجام آن عاجزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در آثار سینمایی مظلوم واقع شده است؛ تصویر کدر و نامناسبی که از این استان در اذهان شکل گرفته، نتیجه تولید آثار سینمایی منفی است؛ در این آثار فقط جنبه‌های منفی پررنگ شده است.
زینی‌وند در ادامه از تشکیل صندوق حمایت از تولیدات سینمایی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این صندوق به دنبال آن هستیم که هنرمندان استان با توجه به شناخت عمیقی که از فرهنگ، سنت، پیچیدگی‌ها و ظرفیت‌های استان دارند بتوانند در حوزه فیلم سازی ورود کنند.
وی با تشریح نحوه شکل گیری صندوق حمایت از حوزه سینمایی استان، بیان کرد: ششمین نشست در ارتباط با این موضوع با حضور استاندار و شماری از مدیران و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد، اما از آنجایی که نمی‌خواهیم تمامی ظرفیت‌ها به یک فیلم مختصر شود، در واقع با این وقت گذاری و رویکرد تصمیم برای تشکیل یک ساختار مورد توجه قرار گرفت.
این مقام مسئول اظهار کرد: در این نشست‌ها به جای اینکه کمک و مشارکتی به یک فیلم انجام شود تاسیس یک صندوق با سرمایه گذاری، تعیین سهام و ساختار قانونی با هیأت امنا و هیأت اجرایی قانونی براساس مقررات دقیق به نام صندوق حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های سینمایی با محوریت فیلم‌های سینمایی که کار بسیار جدیدی در کشور است، به تصویب رسید.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار عنوان کرد: نخستین نشست این صندوق دیشب برگزار و در مورد بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی بحث و تبادل نشر شد که مورد استقبال قرار گرفت اما ساختار این صندوق هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم