Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، حسین سیستانی  در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی،گفت: در حوزه مردم‌سالاری دینی به برکت انقلاب اسلامی با اجرای قانون شوراها از سال ۷۷ شرایط بهتری داشته‌ایم، هرچند نتایج مطلوب و کاملی هنوز حاصل نشده و جای تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

فرماندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به مباحث آموزشی برای دهیاران و اعضای شوراهای روستایی گفت: اگر نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران نباشد، دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ همچنین باید امکان فراگیری و آموزش مباحث حقوقی و قانونی را مدنظر داشته باشیم و در کنار توجه به مباحث سطحی و روبنایی، به مباحث عمقی و جدی فعالیت‌ها توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه گفت:دولت مکلف است در قالب توازن منطقه‌ای و توسعه‌ای هر شهرستان امکانات لازم را در اختیار بگذارد در عین حال با شناسایی ظرفیت‌های روستاها حتی می توان از کمک دولت و منابع دولتی چشم‌ پوشی کنیم و افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری را به این کار ترغیب کنیم.

سیستانی افزود:اداره کشور و نگهداشت و پاسداشت ارزش‌ها در جامعه نتیجه مدیریت‌های سالم مبتنی بر عقاید و پاسداشت دینی است.دموکراسی و مردم‌سالاری سال‌های چندانی نیست که تحقق پیدا کرده است، در کشور ما این امر به برکت انقلاب اسلامی و اجرای قانون شوراها که در سال ۷۷ اجرایی شد، شرایط بهتری در اجرای مردم‌سالاری داشته‌ایم.

فرماندار اصفهان ادامه داد: اگر امروز شوراها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها مشکلاتی دارند، نباید نا امید بود و خوشبختانه با قوانین مدون شرایط برای اینکه قدرت دست مردم باشد فراهم می شود و باید بپذیریم که مشکلات حل می‌شود و اداره امور جامعه توسط خود مردم خواهد بود و برای پیش بردن اهداف جامعه باید افراد نخبه و مومن و دلسوز ورود کنند و این امر به تدریج در جامعه نهادینه می‌شود و امروز شاهد حضور چنین افرادی در شوراها هستیم که همواره در تلاش برای آبادانی هستند و امیدوارم با حس همکاری و مشارکت بیش از پیش در توسعه منطقه خود بکوشیم.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر حسن عملکرد شهرداران و دهیاران گفت: شهرستان اصفهان پتانسیل‌های خوبی دارد که باید دهیاران و اعضای شوراها با همگرایی بیشتر بتوانند در بسیج امکانات بالفعل و بالقوه قدم بردارند.

سیستانی ادامه داد: با توجه به موضوع خشکسالی‌های اخیر در شرق اصفهان لازم است برنامه مدون و راه‌های جدیدی برای اشتغال اهالی این مناطق داشته باشیم و باید خود را بیش از این برای شرایط سازگاری با خشکسالی یا تغییر اقلیم آماده کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان دموکراسی سرمایه شوراهای اسلامی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاهی مثبت، همراه با تقویت این بخش داشته که در سطح استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه جانبه تقویت گرا و پیشرفت محور گام برداشتیم.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در بازدید از مدرسه 19دی و شهید رجایی سمنان و تجلیل از معلمان و پرسنل این مراکز آموزشی ضمن تبریک فرارسیدن هفته و روز معلم اظهار کرد: اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری دارد، این مهم نتیجه تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است.
وی افزود: امروز ما کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمین و فرهنگیان در تحقق این مهم تاثیرگذار بوده است.
هاشمی اضافه کرد: در محله کم برخوردار شهرها، گویش ها، فرهنگ ها، نگاه و تفکرات مختلفی وجود دارند که اهمیت و سختی کار و تلاش شما معلمان و فرهنگیان در این مناطق یقینا بیشتر است.
استاندار سمنان تصریح کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و احداث مجتمع های آموزشی در استان اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.
وی از توجه ویژه به آموزش و پرورش در این استان خبر داد و بیان کرد: همواره تلاش کردیم تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری را در سطح مدیریت استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پداشته باشیم.
استاندار سمنان گفت: ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمین و فرهنگیان، امری مهم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند