Web Analytics Made Easy - Statcounter

صیادان دیری از افزایش صید ترال در صیدگاه خود نگران هستند و خواستار توجه مسؤلان به این موضوع مهم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپاس  ،صیادان دیری  از افزایش صید ترال در صیدگاه خود نگران هستند و خواستار توجه  مسؤلان به این موضوع مهم هستند.

 نابودی ذخایر دریایی

 

یکی از صیادان دیری  گفت: با وجود ممنوعیت صید ترال هرساله شاهدیم که لنج های صیادی از استان و خارج استان به صید غیرمجاز ترال می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صیاد افزود: این روش موجب نابودی ذخایر دریایی و خالی شدن تور صیادان بومی می شود.

 

صیدی که دست صیاد را رها نمی کند

 

یکی از صیادان بردخونی  در این زمینه اظهار داشت: صید ترال عامل نابودی صیادی منطقه است زیرا با این نوع صید، ماهی و میگو و هر نوع ذخیره دریایی منقرض می‌شود.

وی افزود: بارها موضوع صید ترال را گزارش کرده ایم اما غیر از منطقه چهارم  نیروی دریایی سپاه هیچ ارگانی   اقدام عملی در این باره انجام نداده است.

 

پیگیر مشکلات صیادان کیست ؟

مشکلات و خواسته های صیادان از طریق دستگاه های مرتبط پیگیری می شود که امیدواریم به زودی رفع شود.

سال‌ها است که صیادان  دیری و بردخونی مشکلات  خود را بیان می‌کنند و در خبرگزاری ها نیز چندین گزارش از مشکلات صیادان منتشر شده است و مسئولان نیز وعده پیگیری داده‌اند ولی هنوز شاهد اقدام عملی در این زمینه نیستیم.

 اما صید ترال چیست؟

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم می‌کند.

تور ترال برای کشیده شدن در آبهای میان سطحی، عمیق و بر کف دریا استفاده می‌شود که این عمل باعث آشفتگی و برهم خوردن توازن در زندگی دریایی می‌گردد. اگرچه امروز صید ترال به شدت در برخی از کشورها کنترل می‌شود، اما این روش صید، هدف بسیاری از اعتراضات زیست محیطی است، نگرانی‌های زیست محیطی مرتبط با ترال به دو حوزه مربوط می‌شود؛ استفاده بیش از حد از ترال و آسیب‌های فیزیکی که ترال به بست وارد می‌کند.

بندر دیّر که به بزرگترین بندر صیادی کشور شهرت یافته است، بیشترین صدمه را از این صید غیرقانونی دیده است. تعداد لنج‌ها و قایق‌های صیادی به دلیل نبود آبزیان و صید مناسب روز به روز، کاهش می‌یابد و معیشت مردم با مشکل جدی روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب