Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:22:52 GMT

نقش بی‌بدیل بقاع متبرکه در نشر معارف دینی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۸۲۰۶

نقش بی‌بدیل بقاع متبرکه در نشر معارف دینی


نقش بقاع متبرکه در نشر معارف دینی، حقیقتی انکارناپذیر است و تکریم بقاع متبرکه بی‌تردید در این مسیر راه‌گشا است .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، 5 ذی‌القعده به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در تقویم 92 که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 91 رسیده است و همه ساله در 281 امامزاده در سراسر کشور با غبارروبی و آذین‌بندی امامزادگان انجام می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پنجم ذی‌القعده روز تجدید عهد با ذریه پیامبر اکرم (ص) و روز تجلیل از مقام شامخ و والای وارثان عترت رسول و امام‌زادگان است؛ بی‌گمان تجلیل از این بزرگواران و پاک‌نهادان که با قدوم خویش، عطر معنویت را در این کشور پراکنده و انوار تابان خاندان عصمت و طهارت را جلوه‌گر شده‌اند، امری ضروری است.


تکریم امامزادگان و بزرگداشت بزرگان یک وظیفه بزرگ همگانی است که حق زیادی بر گردن بشریت دارند، یکی از آثار زیارت همین بزرگداشت‌ها و تکریم است که باعث بقای آثار و پیام‌های بزرگانی که به زیارت‌شان می‌روند، است .


سالیان متمادی پس از شهادت یا ارتحال امام‌زادگان واجب‌التعظیم، هنوز هم پرتوافکنی نور هدایت و معنویت آنان در روح و روان جامعه ولایی ایران جریان داشته و زائران و مجاوران آستان مقدس آنان بهره‌گیری از این نور هدایت و توسل به دامن آنان که توسل به رسول خدا و خاندان مطهرش محسوب می‌شود، موجبات قرب پروردگار را رقم می‌زنند و از فیوضات معنوی آن مدد می‌گیرند .


در هر نقطه‌ای از ایران اسلامی که بقعه‌ای از بقاع متبرکه این پاکان نورافشانی می‌کند، مردمان آن در معنویت و دیانت شهره و زبان‌زدند و این موهبتی است بس عظیم که باید ارج نهاد .  تکریم و بزرگداشت این امام‌زادگان معظم به مثابه تعظیم شعائر الهی و مصداق «و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی‌القلوب» و تجلیل از پیامبر مکرم و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن بیش از هر چیز به جامعه اسلامی‌مان نازل می‌شود.


متأسفانه وهابیون با شرک دانستن زیارت اهل قبور، سعی در به حاشیه راندن بقاع متبرکه دارند و از این جریان به مثابه شرک یاد می‌کنند تا با توسل به این اندیشه، از خود دین علیه دین یاری جویند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران اسلامی پیامبر اکرم تقویم دین شورای عالی انقلاب فرهنگی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی