Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: طرح ۵۸ متری بعد از بازنگری به شورای عالی شهرسازی کشور عودت می‌شود. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزانه صادق مالواجرد ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع کلانشهر اراک دارای مصوبه شورای برنامه‌ریزی بود و به سبب اینکه باید بررسی‌های بسیار دقیقی در روند طرح جامع صورت می‌پذیرفت تاکنون تعداد هفت جلسه فنی و بازدید جمعی از شهر اراک نیز به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جامع کلانشهر اراک بخش‌های مختلفی را در بر داشت که به این سبب مورد بررسی‌های مختلفی قرار گرفت و ضوابط و مقررات ساخت‌وساز، جمعیت‌پذیری، سقف جمعیت، سقف اجرای طرح جامع کلانشهر، افق اجرای طرح جامع و افزایش محدوده شهری در این جلسه بررسی شد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به سبب مطالبه عمومی بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته بود پیشنهاد موسوم به طرح 58 متری امیرکبیر شهر اراک بود که به دنبال این مطالبات بررسی‌های لازم به انجام رسید و مطالعات و گزارشات ویژه کمیته فنی به شورای عالی ارائه داده شد، به سبب ضرورت بررسی‌های فنی و کارشناسی در خصوص طرح 58 متری شهر اراک گزارش ویژه‌ای توسط معاونت حمل‌ونقل در این جلسه ارائه داده شد.

صادق مالواجرد عنوان کرد: تمامی اعضای شورای عالی در خصوص طرح پروژه 58 متری شهر اراک اظهار نظر کرده‌اند و در پایان با ارائه صحبت‌های استاندار مرکزی، معاون عمرانی استانداری مرکزی، رئیس شورای شهر اراک و شهردار کلانشهر اراک اعضای شورا به اتفاق رای خود را مبنی بر لغو طرح 58 متری در شهر اراک را صادر کرده‌اند و مقرر شد به سبب مدیریت ترافیک، پیوست حمل‌ونقلی با تاکید بر مدیریت ترافیک در شهر اراک و پیش‌بینی مسیرها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در معابر شهر و اعمال اصلاحات هندسی معابر به انجام برسد.

وی ادامه داد: مقرر شد پس از اجرای اصلاحات و اعمال تغییرات هندسی معابر طرح بازنگری شده به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه داده شود و این طرح مشخصا به اتفاق آرا باتوجه به مباحث ذکر شده لغو شده است.

آخرین جزئیات از پروژه 58 متری در اراک؛ ارائه پیشنهاد ایجاد راه میان‌بافتی در پروژهجایگزین طرح 58 متری اراک باید به تصویب برسدجدیدترین جزئیات از تصمیمات درباره طرح جامع کلانشهر اراک اعلام شد

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خاطرنشان کرد: مباحثی اعم از غلبه اتومبیل‌ها بر محیط‌های شهری، پیاده‌مدار بودن و انسان‌زیست بودن شهرها نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که این مباحث تنها به شهر اراک مربوط نیست زیرا در طرح‌های قبلی که مصوبه شورای ترافیک نیز برای آنها اخذ شده بود مقوله تفوق ترافیک بر زندگی مشهود بود که با استفاده از تجربیات و توجه به اثرات تخریبی بر محیط زیست، زندگی و سرزندگی شهرها شاهد یک تغییر رویه جدی بوده‌ایم و در تمامی شهرها تاکید بر این داریم که محیط زندگی باید قابلیت زندگی و اجرای اقدامات بعدی را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است