Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:57:14 GMT

فعالیت مراکز افق در بقاع متبرکه کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۸۷۱۳

فعالیت مراکز افق در بقاع متبرکه کرمانشاه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از فعالیت مراکز افق در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  از وجود ۶۷ بقعه متبرکه، امامزاده و آرامگاه در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: از این ۶۷ مورد ۳۶ مورد مربوط به امامزادگان، ۱۱ مورد قدمگاه، ۱۹ آرامگاه و یک مسجد با کارکرد زیارتی در شهر کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارائه خدمات به زائرین، مسافرین و مجاورین در این بقاع متبرکه توسط اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه خبر داد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در زمینه آمار بازدید از بقاع متبرکه استان نیز گفت: این آمار از نظر فصل‌های مختلف متفاوت است و بقعه برخی امامزادگان در فصلی و بقعه برخی دیگر در فصول دیگر آمار بالایی از بازدید کنندگان را دارند اما در کل امامزاده باقر بیستون به دلیل اینکه در مسیر تردد مسافران قرار گرفته است، در طول سال بازدیدکنندگان زیادی دارد.

وی بیان داشت: همچنین به دلیل اینکه این استان در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته است و دروازه عتبات عالیات هستیم، زائرانی که از طریق زمینی عتبات عالیات مشرف می‌شوند و باید از این مسیر عبور کنند، یکی از امامزادگانی که بیشترین زائر را دارد بقعه امامزاده باقر علیه السلام بیستون است.

حجت الاسلام توسلی ادامه داد: البته بقعه امامزاده ابراهیم ما در کنگاور نیز همین وضعیت مشابه را دارد و در شهر کرمانشاه هم بقعه امامزاده ابراهیم در طاق بستان از بازدیدکنندگان زیادی برخوردار است.

وی گفت: بقعه احمد بن اسحاق قمی در سرپل ذهاب نیز از نظر زائرین آمار خوبی داشت اما هم اکنون به دلیل زلزله و اتفاقاتی که در زمین افتاد در حال بازسازی است، فعلاً قابلیت زیارت را برای مردم ندارد و به زودی به بهره برداری برسد و مردم عزیز از فیض زیارت این بقعه متبرکه نیز بهره مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به انجام تبلیغات گسترده از سوی اوقاف برای معرفی بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: ما باید ارتباط مردم را با این بقاع متبرکه بیشتر کرده و آنها را از حالت محلی بودن خارج کنیم.

وی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تدابیری را اندیشیده است و از اواسط بهمن ماه سال گذشته اقدام به راه اندازی مراکز افق (اختصار فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در بقاع متبرکه استان کرمانشاه کرده‌ایم که می‌تواند تمام زمینه‌های زندگی را در بر بگیرد.

حجت الاسلام توسلی تاکید کرد: ما باید با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه گره‌ی از مسائل و مشکلات مردم باز کنیم اما اطلاعات آنها را رفع کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات مختلف در بقاع متبرکه استان گفت: باید در کنار این مراسمات از ظرفیت مبلغین و روحانیون جوان استفاده کنیم و سال گذشته نیز ۸۰۰ مبلغ اعزامی از قم در بقاع متبرکه استان کرمانشاه فعالیت کردند که همگی دوره‌های تخصصی لازم را گذرانده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: مبلغان در طول سال در بقاع متبرکه حضور مستمر دارند و به سوالات مردم پاسخ می‌گویند و ساعت حضور آنها نیز با بنر در محل بقعه نصب می‌شود.

حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: در بقاع پردترددی چون امامزاده باقر بیستون مبلغین به صورت شیفتی از صبح تا شب حضور دارند اما در سایر بقاع چون امامزاده ابراهیم طاقبستان در ساعاتی از صبح و عصر حضور دارند که در محل امامزاده با نصب بنرها و پلاکاردهایی اطلاع رسانی می‌شود. علاوه بر آن یک روحانی مستقر در قالب طرح مهاجر در بقاع داریم که مکلف است از صبح تا شب در محل امامزاده حضور داشته و جوابگوی مردم باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه

شیوا کاظمی، مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با گرامیداشت ۱۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی ماما با شعار «نقش ماما در نجات محیط ریست»، گفت : در کشور ایران به دلیل مشکلاتی که از نظر پیری جمعیت داریم این شعار با عنوان «هر ماما، یک سفیر جوانی جمعیت» اعلام شده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت عهده‌دار بیش از ۶۰ درصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که عمده‌ترین این نقش‌آفرینی توسط ماما‌ها اجرا می‌شود.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بهترین کُنشگران جوانی جمعیتی ماما‌ها هستند، افزود: هدف از نامگذاری این روز به نام ماما بیان توانایی و نقش حرفه مامایی در ارتقای سلامت مادران و نوزادان است.

وی در رابطه با ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، تصریح کرد: براساس ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور سالانه باید ۵ درصد زایمان‌های سزارین را کاهش دهند.

کاظمی در مقایسه زایمان طبیعی و سزارین، گفت: سزارین سبب محدود شدن تعداد بارداری‌ها می‌شود، مادران سزارینی ۲ نهایتا ۳ تا بچه می‌توانند باردار شوند، اما زایمان طبیعی محدودیتی برای بارداری ندارد، لذا لازمه جوانی جمعیت ترویج زایمان طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های صورت گرفته برای تشویق مادران برای زایمان طبیعی استفاده از ماما همراه است.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: مامای همراه، مامایی تحصیل‌کرده است که اصول زایمان بدون دخالت پزشکی را با گذراندن دوره‌های آمادگی زایمان و روش‌های کاهش درد را فرا گرفته و به مادران باردار خدمات متناسب با شرایط آنها ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: ماما همراه از هفته ۲۰ تا ۳۷ حاملگی به مادر باردار در ۸ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم خدمات ارائه می‌دهد و در صورت تمایل مادر می‌تواند بعد از این مدت هم به فعالیت خود ادامه دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌ها، مامای همراه می‌تواند همراه مادر در اتاق زایمان حاضر شوند و به او در زایمان کمک و پشتیبانی دهد، اگرچه مامای همراه اجازه دخالت در فرآیند زایمان را نخواهد داشت.

کاظمی با بیان اینکه ۴۰ ماما در این طرح مشارکت دارند، تصریح کرد: تمامی ماما‌های شاغل در بیمارستان و بهداشت در این زمینه آموزش دیده‌اند که مادران باردار در صورت تمایل می‌توانند و با مراجعه به خدمات مشاوره مامایی درخواست ماما همراه کنند.

وی گفت: بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان در سه حوزه آموزش، بهداشت و درمان مشغول به فعالیت هستند که تعدادی در بخش خصوص به عنوان ماما مطب‌دار در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت