Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:13:52 GMT

زنان محلات حاشیه‌ای بیشتر در معرض خشم هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۸۷۴۰

زنان محلات حاشیه‌ای بیشتر در معرض خشم هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت زنان باید هدفمند و هوشمند اجرا شود تا نتایج آن قابل اعتنا باشد. بهتر است اجرای این طرح به جای استقرار در پارک بانوان به سمت جامعه هدف و در محلات حاشیه شهر که از مرکز به دور هستند حرکت کند چراکه در این مناطق زنان بیشتری در معرض خشم و مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: برگزاری جلسات باید دستاورد عینی داشته و نتیجه آن در جامعه نمود داشته باشد. طبق دستورالعمل ابلاغی تصمیم بر این شده که چندین کارگروه ادغام شوند، اما باید مراقبت کنیم این ادغام به معنای ضعیف شدن واحدها تلقی نشده و به حاشیه کشیده نشوند. حضور سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در نشست‌های تصمیم گیری و کارگروه‌های استان جنبه تشریفاتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها باید مدنظر قرار گیرد، افزود: نیاز است که درخصوص برنامه‌ریزی‌ها و مسائل موجود یک تعریف واحد وجود داشته باشد، تا برنامه‌ها اثربخش باشند. نباید هرکس به ظن و گمان خود اقدامی را انجام دهد چراکه اثربخشی اقدامات در این صورت به حد پایین خود می‌رسد. نباید جامعه هدف از مسئولان جدا باشد، سمن‌ها نمایندگان جامعه هدف هستند و باید در نشست‌ها حداقل ۲ سمن مرتبط فرهنگی، زنان، سلامت و خانواده حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص بیکاری افراد در جامعه تصریح کرد: بیکاری آدم‌ها را مریض می‌کند، هرکس در جامعه کار بیشتری انجام دهد، جسم سالم‌تری نسبت به افراد بیکار خواهد داشت.

اکرمی درخصوص اجرای طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت زنان گفت: این طرح باید هدفمند و هوشمند اجرا شود تا نتایج آن قابل اعتنا باشد. بهتر است اجرای این طرح به جای استقرار در پارک بانوان به سمت جامعه هدف و در محلات حاشیه شهر که از مرکز به دور هستند حرکت کند چراکه در این مناطق زنان بیشتری در معرض خشم و مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیازهای خود را به نهادهای حمایتی ارائه دهند تا وجود این نیازها مشکل ایجاد نکند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکی از محورهای توسعه پایدار سلامت انسان‌ها است و از آنجاکه زنان محور خانواده هستند سلامتشان باید به سلامت جامعه تسری پیدا کند.

زهرا فرجی افزود: زنان به عنوان ۵۰ درصد از سرمایه انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید شرایط به گونه‌ای باشد که زنان در زمینه سلامت جسمی و روحی در سلامت قابل قبولی به سر ببرند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده ۲۰ درصد از زنان بالای ۱۵ سال به یکی از بیماری‌های مزمن دچار هستند که مهمترین دلیل این موضوع عدم تحرک لازم است بنابراین به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده شده بود که بررسی سلامت زنان در دستور کار قرار گیرد و وضعیت زنان احصا شود.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکسری از شاخص‌های سلامت در بانوان بویژه در مسائل روحی و روانی آلارم‌های تهدید کننده می‌دهد. در سه ماه اول امسال آمار خوبی از اقدام به خودکشی بویژه در حوزه زنان در استان وجود ندارد و نیاز است با توجه به اهمیت موضوع به صورت جزئی‌تر این مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

محمد جمالیان ادامه داد: جامعه شهری نسبت به آموزش‌‌پذیری یک گارد جدی دارد. مصرف دخانیات در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و نبود مکان‌های تفریحی جذاب برای جوانان می‌تواند یکی از دلایل گرایش جوانان به مصرف دخانیات باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در خصوص گزارش یکساله سال ۹۷ و سه ماهه سال ۹۸ در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی در استان در این جلسه گفت: در بهار امسال ۴۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط بهزیستی در استان جمع آوری شده است.

زهرا امینی با اشاره به برخی خدمات مشارکت‌های مردمی افزود: ارسال چهار کامیون کمک به استان‌های سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان از دیگر خدمات مشارکت‌های مردمی استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی سال گذشته با استان کرمان به صورت مشترک رتبه برتر جذب مشارکت را کسب کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه مرکزی خشونت عليه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟