Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:08:22 GMT

آغاز فعاليت 110 مرکز افق در بقاع متبرکه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۹۰۷۷

آغاز فعاليت 110 مرکز افق در بقاع متبرکه

خبرگزاری آریا- 110 مرکز افق از امروز در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز به کار کرد و تا پایان سال تعداد آن به 200 مرکز افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست امروز با خبرنگاران که به مناسبت دهه کرامت و پنجم ذیقعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار شد با ارایه گزارشی از برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه کرامت گفت: امسال برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در 2 هزار امامزاده کشور به تناسب ظرفیت و امکانات آنها، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: فعالیت‌های این مراکز که در دل امامزادگان ایجاد شده هیأت امنایی و مردمی است که بخشی از آن ذیل منابع و ظرفیت موقوفه‌هایی صورت می‌گیرد که نیاتی مرتبط با خدمات در حوزه‌های اجتماعی و خیریه داشته اند.
وی همچنین با اشاره به وقف‌های جدیدی که از پارسال تا کنون انجام شده است گفت: پارسال هزار و 611 وقف و در چند ماهه امسال تاکنون 305 وقف ثبت شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به جشنواره امسال «وقف؛ چشمه همیشه جاری» اشاره کرد و گفت: این جشنواره امسال با موضوع عکس در دهه کرامت در استان فارس برگزار می‌شود و از فراخوان سه همایش ملی و بین‌المللی بزرگداشت دانیال نبی شوش، امامزاده بهلول خوی و امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس نیز رونمایی خواهد شد.
سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌های اخیر خدمات خود را به سمت فعالیت‌های متنوع در حوزه اجتماعی هدایت کرده و مراکز افق نیز به منظور رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن مسائل اجتماعی زائران و مجاوران بقاع متبرکه راه اندازی شده است.
نمایشگاه نهضت ساخت داخل فرصتی برای حضور شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق و نهضت ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود .
سعید زرندی در گفت و گو با خبرنگار شاتا با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های داخل گفت: نمایشگاه فرصت های نهضت ساخت داخل، زمان بسیار مطلوبی برای شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی ودانشگاهی است تا بتوانند گامی بلند برای بومی سازی صنایع بردارند.
او ادامه داد: تحریم برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرد و هیچ کس از آن استقبال نمی کند اما در کنار این سختی ، فرصت جدیدی درکشور به وجود آمده است و ما باید این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای تولید تبدیل کنیم.
او ادامه داد: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود .
معاون طرح و برنامه صمت افزود: شاید در گذشته برای ترغیب واحدهای تولیدی به ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی مشکلاتی بود اما؛ در وضعیت کنونی ، خود بخش صنعت و معدن نیز مشتاق به بومی سازی شده است و نیاز به مراکز علمی دارد.
او بیان کرد: مهمترین برنامه سال 98 توسعه تولید و تعمیق نهضت ساخت داخل است و 10 پروژه عملیاتی برای آن تدوین شده است.در این برنامه اهداف هم کمی و هم کیفی دیده شده و سازمان های مسئول آن مشخص شده و بطور منظم رصد وپایش می شود
زرندی در ادامه گفت: نزدیک به 85 درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه ای و سرمایه است وحدود 14 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به 55 کد آیسیک است.
معاون طرح و برنامه با اشاره به واردت برخی قطعات خودرو گفت:برخی از قطعات و ماشین آلات در واردات به مشکل خوردند یا ارز مورد نیاز آن تامین نمی شود و یا به خاطر تحریم امکان واردات آن نیست لذا باید برای حفظ تولید، به سوی تعمیق ساخت داخل و بومی سازی قطعات و ماشین آلات مهم حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز افق بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • آغاز ساخت بوستان دادا و کاکا در بندرعباس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند