Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@03:04:47 GMT

◄ رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۹۴۶۳

◄ رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

تین‌نیوز | 

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۵۶ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بارگیری ۵۷۱ هزار و ۴۶۲ تن کالا در بندر خرمشهربه ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را ۶۰۷هزار و ۷۴۰تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی این مدت تردد بیش از ۳۴ هزار و ۷۵۳ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۸۵ فروند شناور غیر  کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ و ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی میزان تخلیه خودرو از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر خرمشهر را یک هزار و ۲۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

شایان ذکر است بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس،اتصال به کریدور بندر امام خمینی ،شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می شود. 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های اداره کل امور دریایی وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲ کشتی تفریحی کروز در بنادر کشور پهلو گرفتند و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۰ کشتی افزایش یافت.

تعداد مسافران کشتی‌های کروز اعم از ورودی به ترکیه، تردد از ترکیه به سایر کشور‌ها و مسافران ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۹.۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

در ژانویه سال گذشته ۱۲ کشتی کروز، در فوریه ۲ فروند در مارچ ۲۸ کشتی در بنادر کشور پهلو گرفتند، این تعداد در ماه‌های مشابه سال جاری به ترتیب ۱۸، ۵ و ۲۷ فروند بود.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره