Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:50:57 GMT

مطالبات مردمی در عراق برای بستن سفارتخانه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۹۷۵۲

مطالبات مردمی در عراق برای بستن سفارتخانه آمریکا

دو هشتگ با عنوان «# اغلقوا_السفاره_الامریکیه» (سفارتخانه آمریکا را در بغداد ببندید) و «# اطردوا_السفیر» (سفیر آمریکا را بیرون کنید) به تازگی همزمان با افشای گزارش‌ها از جذب تعدادی از افسران ارشد نظامی عراق توسط سازمان CIA و سفارتخانه آمریکا در بغداد، در سطح شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته است.

برخی از کاربران عراقی از سفارتخانه آمریکا به عنوان سفارتخانه شر یاد کرده و عده‌ای نیز عامل همه مشکلات عراق را وجود سفارتخانه آمریکا در بغداد عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان تعدادی از گروه‌های مقاومت اسلامی با این مطالبات مردمی در عراق همراه شده و بستن سفارتخانه آمریکا و بیرون کردن سفیر آن را از دولت عراق درخواست کرده‌اند.

سخنگوی گروه مقاومت اسلامی «النجباء» در اظهاراتی امروز دوشنبه گفته است که سفارتخانه آمریکا نقش توطئه گر را در عراق بازی می‌کند و یکی از حامیان تروریسم است.

«نصر الشمری» با اشاره به اینکه سفارتخانه آمریکا در سرقت دارایی‌های عراق نقش دارد، افزوده است که از دولت عراق می‌خواهیم که سفیر آمریکا را از خاک عراق بیرون کرده و در سفارتخانه را ببندد.

وی تاکید کرده است که اگر در سفارتخانه آمریکا در بغداد بسته نشود هرگز عراق روی آرامش به خود نمی بیند.

همزمان گروه مقاومت «کتائب حزب الله عراق» نیز در بیانیه‌ای با اشاره به رسوایی تجسس سپهبد ستاد «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات امنیت الانبار به نفع سازمان سیا CIA خواهان بسته شدن سفارتخانه آمریکا و بیرون کردن سفیر آن از عراق شده است.

در بیانیه آمده است: رسوایی که جمعه گذشته، رسانه‌های مقاومت از آن درباره تجسس فرمانده عملیات الانبار به نفع آمریکا پرده برداشتند، نقش مخرب و جاسوسی سفارتخانه آمریکا و همکاری واشنگتن با رژیم صهیونیستی برای توطئه چینی علیه عراق و نیروهای مسلح و مجاهد آن را َآشکار کرد.

به نوشته بیانیه، این رسوایی، اهداف و واقعیت حضور نظامی آمریکا را در عراق آشکار کرد و نشان داد، برخلاف ادعا برای آموزش و مشورت یا مقابله با داعش نیست بلکه هدف این نیروهای آمریکا، مقابله با نیروهای مقاومت و حمایت از اقدامات جنایتکارانه است تا در نهایت باعث نابودی عراق شوند.

کتائب حزب الله عراق تاکید کرده است که اخراج سفیر آمریکا و بستن سفارتخانه آن در عراق یک خواست ملی از طرف همه جریان‌ها، گروه‌های جهادی، تجمعات مردمی و عشایری است.

در این بیانیه، کتائب حزب الله، آمریکا را مسؤول شهادت ۱۹ تن از نیروهایش در جوار مرزهای عراق با سوریه در سال گذشته دانسته است.

متعاقب افشای تجسس یکی از فرماندهان ارشد ارتش عراق، برخی اعضای فراکسیون بزرگ «الفتح» در پارلمان عراق از وجود تعدادی از فرماندهان ارشد عراقی متهم به تجسس و خیانت و ارتباط با آمریکایی‌ها خبر داده‌اند.

برخی از کاربران اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی، در ذیل هشتگ بستن سفارتخانه آمریکا در عراق نوشته‌اند که آیا می‌دانید که آمریکا ۱۵ میلیون دلار کمک مالی به موزه ملی عراق داده اما در مقابل میلیاردها دلار از عراق سرقت کرده است.

یک کاربر نیز از وجود ۷۵۰ عنصر موساد رژیم صهیونیستی در سفارتخانه بزرگ آمریکا در بغداد خبر داده است.

سفارتخانه آمریکا در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع یکی از بزرگترین سفارتخانه‌های آمریکا به شمار می‌رود که در حاشیه رودخانه دجله در مرکز بغداد بنا شده و دارای باند ویژه فرود بالگردها است.

در جریان نوار صوتی مکالمه فرمانده عملیات الانبار با یک عنصر سازمان سیا CIA از اتباع عراق، سپهبد ستاد الفلاحی اطلاعات کاملی از نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت اسلامی در استان الانبار را در اختیار این سازمان جاسوسی قرار می‌دهد تا متعاقباً برخی از این پایگاه‌ها با هواپیماهای صهیونیستی مورد هدف قرار گیرند.

بعد از انتشار گسترده این مکالمه صوتی در رسانه‌ها، وزیر دفاع عراق دستور تشکیل یک کمیته ویژه برای تحقیق و تفحص در قضیه داده و تاکنون جزئیاتی از این تحقیقات اولیه هنوز منتشر نشده است.

برخی از کارشناسان حقوقی عراق گفته‌اند که اگر اتهام‌های وارده علیه فرمانده عملیات امنیت الانبار به اثبات برسد براساس قانون مجازات‌های نظامی عراق مستحق اعدام است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مقاومت اسلامی عراق در عملیاتی با موشک‌های پیشرفته ارقب، یک هدف حیاتی در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. این نخستین بار است که تل‌آویو از خاک عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

کد خبر 848980 منبع: مهر برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • ویدئوی مقاومت عراق از حمله به حیفا
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو