Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای بزرگداشت دهه کرامت با بیان‌اینکه امسال ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح «سفیران کریمه» با محور حضور افرادی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س) در مساجد کشور در حال اجرا است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام «حبیب رضا ارزانی» با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در مساجد کشور اظهار داشت: امسال برنامه‌های دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌های متعددی در عرصه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار جشن در مساجد کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: بناست در ایام این دهه جشن‌های ویژه‌ای در مساجد شاخص کشور برگزار شود و در برخی از محلات و روستاها نیز قرار است جشن‌ها به‌صورت مشترک برگزار شود.

 

دکتر ارزانی اضافه کرد: با همکاری آستان حضرت معصومه (س) دو طرح «سفیران کریمه» و «کاروان کرامت» در مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: کاروان کرامت استان به استان سفر می‌کند و در هر استان در مساجد شاخص به برگزاری جشن می‌پردازد.

 

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه در طرح «سفیران کریمه» نیز افرادی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س)در مساجد کشور حضور پیدا می‌کنند، گفت: این افراد با مراسم خاص آئینی با لباس‌های خاص وارد مساجد می‌شوند و در ابتدای ورود نقاره می‌زنند و صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت می‌کنند و به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه کرامت در مناطق سیل‌زده افزود: امسال شورای دهه کرامت علاوه بر ۴ شهر معنوی مشهد، قم، شیراز و ری در استان لرستان نیز جلسه برگزار کرد و بنا داریم جشن‌های متوعی نیز در این استان ویژه افراد سیل‌زده برگزار کنیم.

 

به گزارش فارس، ارزانی با بیان اینکه در زمینه خدمت‌رسانی نیز سازمان بسیج طرح «هر مسجد یک خانه» را اجرایی کرد، تصریح کرد: براساس این طرح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اعتاب مقدسه بناست ان شاء الله تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۰ خانه را در مناطق سیل‌زده تقبل کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: در روستاهای گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و ... کاون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای بازسازی خانه‌ها اقدام کرده‌اند و هر کانون بخشی از امر را بر عهده گرفته‌ است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه دادستان کل کشور مسجد اردبیل شبستان یزد خوزستان قم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طراز اسلامی جشن های دهه کرامت دهه کرامت مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام میکائیل اسکندری در جلسه شورای برنامه ریزی بزرگداشت دهه کرامت و آیین‌های مربوط به بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد افزود: نهاد‌های فرهنگی باید برنامه‌های ویژه خود برای این دهه را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا با زمان بندی و برنامه ریزی دقیق آحاد مردم را برای حضور و شرکت در این برنامه‌ها دعوت کنیم.

وی هدف اصلی از اجرای برنامه‌های مربوط به دهه کرامت را توجه به نهاد خانواده اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس انتظار می‌رود تمام ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی حداقل برای اجرای یک ویژه برنامه برنامه ریزی کنند تا در طول ۱۰ روز این برنامه‌ها به شکل باشکوه و با مشارکت خانواده‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام اسکندری فضاسازی محیطی توسط شهرداری ها، اجرای جنگ‌های شادی در بوستان ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اعطای تخفیف‌های ویژه از سوی نهاد‌های خدمات رسان همچون دستگاه قضائی، شهرداری ها، میراث فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و تجلیل از بانوان نمونه، تدوین برنامه‌های فرهنگی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مذهبی را از جمله رئوس برنامه‌های مربوط به دهه کرامت در آذربایجان شرقی برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد مصادف با ارتحال امام راحل و قیام تاریخی مردم ایران ضد رژیم ستم شاهی اشاره و اضافه کرد: برای اجرای ویژه برنامه‌های این روزهای مهم ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است که باید در حوزه‌های تخصصی وارد شده و برنامه‌های جامع خود را برای برگزاری باشکوه این دو رویداد ارائه دهند.

وی تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، آماده سازی مساجد و پایگاه‌های بسیج، راه اندازی گروه سرود دانش آموزی با محوریت سوگواری، اجرای برنامه‌های متنوع برای جانبازان و ایثارگران، مسابقات نقاشی، تبیین و تشریح وصیت نامه امام راحل، برنامه‌های مختلف ورزشی، توزیع اقلام معیشتی برای نیازمندان و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی، برگزاری نشست‌های تخصصی اندیشه‌های امام را از جمله برنامه‌های مدنظر برای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد.

از سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) تا سالروز میلاد ثامن الائمه امام رضا (علیه السلام) برابر با اول تا ۱۱ ذیقعده _ که امسال مصادف شده است با ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه _ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان