Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روزهای دوم و سوم مرداد ماه سال جاری با اجرای برترین موسیقی متن‌های دنیای سینما در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. تاریخ انتشار: 18:00 - 17 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۶۷۵

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم مرداد ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی در این کنسرت موسیقی متن برخی از فیلم‌های منتخب دنیای سینما را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

«برباد رفته» به آهنگسازی ماکس اشتاینر، «پدرخوانده» به آهنگسازی نینوروتا، «ماموریت» به آهنگسازی انیوموریکونه، «روانی» به آهنگسازی برنارد هرمن، «گلادیاتور» به آهنگسازی هانس زیمر، «دوردنیا در ۸۰ روز»، «بن هور» به آهنگسازی میکلوش روژا، «آرواره کوسه» به آهنگسازی جان ویلیامز، «بیرون از آفریقا» به آهنگسازی جان بری و «پیامبر (محمد رسول الله)» به آهنگسازی موریس ژار موسیقی متن فیلم‌هایی هستند که در این کنسرت به مخاطبان ارائه می‌شود.

گفتنی است، ارکستر سمفونیک تهران پیش از این در ۲۴ شهریورماه سال گذشته در کرج برگزار شد که در آن نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران "آوا‌های اسلوانی" اثر آنتون دورژاک، سوئیت "دریاچه قو" اثر پیتر چایکوفسکی، "در بازار ایرانی" اثر آلبرت کتل بی، "دانزون شماره ۲" اثر آرتورو مارکز، "بر باد رفته" اثر ماکس اشتاینر، "موسیقی فیلم" اثر هانری مانسینی و "رقص شمشیر آرام" اثر خاچاطوریان را اجرا کردند.

تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه دوم و پنجشنبه سوم مرداد ماه سال جاری به رهبری و مدیریت هنری شهرداد روحانی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارکستر سمفونیک تهران شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنی‌ترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب می‌شود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات می‌توان آن را بزرگ‌ترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.

وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش می‌روم، ظرفیت تازه‌ای در آن پیدا کرده و تشویق می‌شوم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.

این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیت‌های فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازه‌ها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه می‌کنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.

خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایه‌های درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایه‌ها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنه‌اند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم

وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم می‌بینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی می‌شود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواری‌های بیشتری دارد و امیدوارم علاقه‌مندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.

کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟