Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:17:17 GMT

خرید توافقی گندم موجب آشفتگی بازار می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۰۹۷۳

خرید توافقی گندم موجب آشفتگی بازار می شود

فاطمه خمسه روز دوشنبه در نشست کارگروه خرید تضمینی گندم افزود: هیچکدام از استان‌های کشور به جز ایلام خرید توافقی گندم نداشته‌اند و همه بر اساس نرخ خرید تضمینی در این زمینه اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: یکی از شرکت‌های استان درخواستی برای خرید توافقی گندم به مقدار مورد نیاز خود داشت که با درخواست آن مخالفت شد چون اطمینان از خرید گندم توسط خود شرکت وجود نداشت و تمامی گندم استان نیز خریداری نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۳ هزار تن گندم تولیدی امسال عمدتاً در قزوین و آوج بر روی زمین مانده است که پیش بینی می‌شود تا اوایل شهریورماه کاملاً برداشت شود.

وی گفت: انتظار می‌رود تمام محصول گندم تحویلی کشاورزان در مراکز خرید و سامانه‌های مربوط خریداری شود و این روند تا برداشت آخرین خوشه گندم در مزارع ادامه یابد.

خمسه با بیان اینکه مصرف سالانه گندم در استان حدود ۱۴۰ هزار تن است، اظهار داشت: پیش بینی خرید ۲۰۰ هزار تن گندم در استان صورت گرفته است و تلاش می‌کنیم حداقل گندم مورد نیاز استان تأمین شود.

وی با اشاره به آمار خرید گندم از ابتدای فصل خرید تا روز ۱۶ تیرماه، گفت: میزان خرید کل گندم تا این مدت ۱۱۹ هزار و ۵۷۳ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۸۰ تن کمتر است.

خمسه اظهار داشت: قزوین از ۲۶ خردادماه همانند سایر استان‌های کشور دستخوش ناملایمات در حوزه کشاورزی و خرید گندم توسط دلالان بود اما با کنترل‌های جدی دستگاه‌های استان مدیریت مناسبی به جز آبیک و بویین زهرا در خرید گندم انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه ۶۰ درصد گندم آبی و ۳۰ درصد گندم دیم استان تا روز ۱۶ تیرماه برداشت شده است، گفت: بهای تسویه شده گندم خریداری شده نیز تا هشتم تیرماه کاملاً پرداخت شده است.

خمسه افزود: کشیک‌های شبانه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مبادی خروجی شهرستان‌ها جهت گزارش حمل احتمالی محموله‌های خروجی گندم انجام شده و با ابتکار قزوین گشت‌های ویژه نظارت بر خرید گندم در قالب ۴۰ تیم تخصصی در سطح مراکز ۲۷ گانه جهاد کشاورزی، دهستان‌ها و شهرستان‌ها راه اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین برنامه ریزی در خصوص شناسایی مراکز ذخیره گندم را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: با این اقدام ۸۸۶ تن گندم از ۱۳ انبار ذخیره گندم شناسایی و توقیف شد.

۷۳۸۸ * ۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان قزوین خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد