Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس در خصوص سفر معاون اول رییس جمهور به استان فارس گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راستای سفرهای اعضای هیأت دولت به سراسر کشور با همراهی برخی اعضای کابینه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی وارد فارس خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس عنایت الله رحیمی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهوری در این سفر در شهرستان‌های لامرد، مُهر، جهرم و شیراز حضور خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس گفت: شهرستان لامرد نخستین میزبان دکتر جهانگیری است و معاون اول رئیس جمهوری در برنامه آغازین سفر خود از مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب بازدید می‌کند.

وی اظهار داشت: احداث این مجتمع از مصوبات سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان فارس است که با توجه به آثار و برکاتی که اجرای این طرح در مسیر توسعه کشور و استان دارد، با اهتمام ویژه ای از سوی دولت در حال پیگیری است.

شتاب بخشی به توسعه فارس

رحیمی گفت: معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این سفر به شهرستان مهر می‌رود و ضمن بازدید از طرح‌های استحصال اتان و طرح تولید بنزین، در نشستی با محوریت توسعه جنوب استان فارس شرکت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به لزوم دسترسی صنایع به منابع آبی و نزدیکی مناطق جنوبی فارس به خلیج فارس، بستر مناسبی برای استقرار صنایع در این منطقه از سوی دولت اندیشیده شده و سرمایه گذاری‌های زیادی در این راستا صورت گرفته است و انتظار می‌رود با تاکید معاون اول رئیس جمهوری در این سفر، توسعه این منطقه شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه هم اینک طرح های عمرانی به ارزش افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در حال اجرا است، اظهار داشت: تلاش بر این است که پروژه های بزرگ در دست احداث که برخی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

بهره برداری از طرح‌های عمرانی در جهرم

استاندار فارس همچنین گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۲۰ مگاواتی جهرم روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی و تصفیه خانه آب این شهر نیز در این سفر به بهره برداری خواهد رسید و مردم منطقه از مزایای دسترسی به آب آشامیدنی ذخیره شده در این سد بهره مند خواهند شد.

امضای تفاهم نامه

رحیمی در ادامه با اشاره به عزم دولت در بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در توسعه کشور گفت: همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهوری در جهرم و در آئینی، تفاهم نامه‌ای بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه پیام نور منعقد می‌شود تا از ظرفیت این دانشگاه در مسیر محرومیت زدایی و توسعه روستاها به شکل مطلوبی بهره گرفته شود.

نشستی برای توسعه روستاهای فارس

استاندار فارس گفت با توجه به گستردگی استان امکان حضور معاون اول رییس جمهور در همه شهرستان ها فراهم نشد اما دوروز قبل معاون رئیس جمهوردر  امورزنان و خانواده  و دوشنبه وسه شنبه وزیر نیرو ازتعدادی شهرستانهای ازجمله ممسنی، مصیری، اقلید مرودشت بازدید و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و...ازشهرستان شیراز بازدید و در مراسم توسعه روستایی حضور خواهندیافت.

 وی با بیان اینکه  معاون رئیس جمهوری در آخرین بخش از برنامه‌های خود در سفر به استان فارس، در نشست توسعه روستاهای استان فارس شرکت خواهد کردافزود: در این جلسه فرصتی برای طرح دیدگاه‌های دهیاران استان فارس در حضور معاون اول رئیس جمهوری فراهم شده است و امید است که این نشست به شتاب بخشی به توسعه روستاها منجر شود.

وی ادامه داد: اکنون تمامی دولتمردان و مسوولان نظام جمهوری اسلامی بر این نکته واقف هستند که قطار توسعه ایران اسلامی از مناطق روستایی و عشایری می گذرد و توجه به پتانسیل های بومی این مناطق زمینه رشد و توسعه بستر های لازم سایر نقاط آماده نموده و توسعه رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان فارس بنزین سرمایه گذاری معاون اول رئیس جمهور معاون رئیس جمهور قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه

در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران، رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر «حمایت ویژه برای اشتغال‌زایی در پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر در قالب یک کارگروه ملی»، موافقت کرد و دستور داد که این کارگروه با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور به فوریت تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس‌جمهور اظهار کرد: مشکلات استان‌هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه‌های فعلی حل نمی‌شود و این استان‌ها نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود و در این باره افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان‌ها، تکمیل طرح‌ها و اقدامات نیمه‌تمام است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کارهای نیمه‌تمام در استان که هنوز تبعات آن دامنگیر استان است، ادامه داد: دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را برگزار کرد، درحالی‌که بسیاری از ساختمان و زیرساخت‌های زلزله‌زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند؛ اکنون ترمیم تخریب‌های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه، حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح‌های زیربنایی و اشتغال‌زایی استان را «راه‌آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت‌های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می‌تواند منجر به رونق طرح‌ها و کسب‌وکار و درنتیجه اشتغال‌زایی بیشتر در این استان‌ها شود.

موافقت رئیس‌جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس‌جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح‌شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور و استانداران، به‌فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

کد خبر 750935

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز