Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 17 تیرماه در گردهمایی روؤسای ادارات انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور که در سالن آمفی تئاتر باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: روسای انجمن اولیا و مربیان بتوانند از محتوای این دوره آموزشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش کردستان با 16 منطقه آموزشی و 300 هزار دانش‌آموز و 24 هزار پرسنل مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اهمیت و نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس پرداخت و عنوان کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان از قطب‌های اساسی در نهادینه کردن تربیت و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت و ارتباط مستحکم بین اولیا و مربیان هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا انجمن اولیا و مربیان مقوله بااهمیتی است، بیان کرد: در جوامع پشرفته نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار پررنگ‌تر دیده شده است.

قربانی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌توانند در ارتقای کیفی و کمی نظام آموزشی نقش مؤثری ایفا کنند، عنوان کرد: مدیران مدارس باید جایگاه واقعی اولیا دانش‌آموزان در امور مدرسه را ارتقا دهند و والدین نیز در فعالیت‌های مدرسه مشارکت و همراهی داشته باشند.

وی از روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست بستری فراهم کنند اولیای دانش‌آموزان بتوانند نظرات خود را به امور مدرسه تسری دهند و از طرف دیگر نیز عوامل آموزشگاه باید تفهیم شوند که به مشتریان خود که والدین هستند احترام بگذارند و آنان را در تصمیمم‌گیری‌های مدرسه مشارکت دهند.

قربانی با تاکید بر اینکه مشارکت و تعامل اولیا با مدرسه می‌تواند بسیاری از مشکلات و اصطکاک‌ها را کاهش دهد، ذکر کرد: خوشبختانه روند مشارکت اولیا در مدرسه بهتر شده و عوامل آموزشگاه به این مهم رسیده‌اند که بدون همکاری اولیا پیشبرد اهداف و امور امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌توانند در حوزه‌های مختلف اثر گذار باشند و به آرامش در مدرسه و رضایت مندی معلمان و تحقق اهداف سند تحول بینادین در آموزش و پرورش کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اذعان به اینکه سند تحول بنیادین و زیر نظام‌های آن در آموزش و پرورش به خوبی اجرایی نشده است، اعلام کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس بازوی قدرتمند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن آن است.

وی در پایان با بیان این مطلب که جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ارزشمند و مؤثر است؛ از روسای انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست با مطالعه و ارتباط و تعامل مستمر با انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش این انجمن‌ها را پررنگ‌تر و بیشتر کنند و بتوانند به تسهیل در امور و پشبرد اهداف نظام تعلم و تربیت کمک کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی انجمن اولیا و مربیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کد خبر 6093549 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود