Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که دوشنبه شب در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم این استان ۱۳۰۰ نفر از برادران و خواهران از شهرستان‌های مختلف گلستان شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد گفت: از جمع شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی این مسابقات که در هشت رشته قرآنی و سه رشته معارفی برگزار شد، ۲۵۵ نفر شامل ۱۳۴ خواهر و ۱۲۱ برادر به مرحله استانی راه یافتند که برای نخستین بار مرحله استانی مسابقات قرآنی، به میزبانی یک شهرستان (گنبدکاووس) برگزار می‌شود.

وی افزود: نفرات اول هر رشته قرآنی در دو بخش برادران و خواهران که فردا صبح مسابقات خود را آغاز می‌کنند، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که قرار است مردادماه امسال در شهر مقدس قم برگزار شود، راه می‌یابند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: ترتیل، قرائت، حفظ کل و حفظ ۲۰، ۱۰ و پنج جز قرآن، اذان و دعاخوانی از جمله رشته‌های قرآنی و تفسیر قرآن، حفظ موضوعی معارف قرآن و معارف اهل بیت (ع) از رشته‌های معارفی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان گلستان می‌باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس در حوزه فعالیت‌های قرآنی از شهرستان‌های موفق استان گلستان است و چهره‌های قرآنی آن نیز همواره در مسابقات استانی و کشوری حائز مقام‌های برتر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین از افتتاح نخستین مرکز آموزش حفظ مجازی قرآن کریم استان گلستان ویژه برادران در گنبدکاووس و ویژه خواهران در گرگان خبر داد و گفت: مراسم افتتاح مرکز برادران عصر فردا سه شنبه با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درمحل آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

سلیمانی فرد افزود: مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز همزمان با نماز مغرب و عشاء فردا سه شنبه ۱۸ تیرماه در محل مؤسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان، مسئول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مرحله استانی این مسابقات ویژه خواهران فردا سه شنبه در محل آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) و مسابقات برادران نیز درمحل مؤسسه آموزش عالی غیردولتی شمس گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات داورانی از تهران، مشهد مقدس و البرز و دو داور بومی از استان گلستان مسابقات را قضاوت می‌کنند که نشان از سطح بالای این مسابقات دارد.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قران کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، "هادی شیدایی" نفر ممتاز مسابقات ارتش و نیروهای مسلح کشور نیز به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت و "محمدعلی اشنایدر" آلمانی که به دین مبین اسلام گرویده است، نیز مهمان ویژه این مراسم بود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس فرهنگی مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است