Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار مهارت آموزِ ماده ۲۸ جذب می‌کنیم که این مورد شامل بخشی از مجوز آزمون استخدامی است که پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه،  دوره ۹ ماهه تا یک ساله را در دانشگاه گذرانده و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول این آزمون در تابستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این آزمون را در مردادماه آماده کنیم تا برای برگزاری آزمون  اقدام کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان از طریق کنکور ۹۸  اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های پردیس‌های دانشگاهی و با توجه به توافقاتی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشته‌ایم امسال ۲۵ هزار سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گرفتیم.

حسینی ادامه داد: پذیرفته شدگان از طریق پذیرش درکنکور ۹۸ در دوره‌های چهار ساله پذیرفته می‌شوند، همچنین ظرفیت ۱۲ هزار نفری را برای پذیرش از طریق دوره‌های یک ساله ماده ۲۸ در نظر گرفتیم که این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و پس از قبول شدن در آزمون مصاحبه دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند.

سیاست آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی

وی افزود: سیاست ما بر این است که نیروی انسانی آموزش و پرورش جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به این نهاد تعلیم و تربیتی وارد نشود و اگرهم از فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگری استفاده می‌کنیم از طریق دوره‌های آماده سازی تربیتی و حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان آنها را آموزش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ظرفیت پذیرش در دانشگاه تربیت شهید رجایی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود  ۴۰ رشته فنی و حرفه‌ای و بیش از ۱۶۰ رشته کاردانش داریم بنابراین برای تربیت هنرآموزان در این رشته‌ها به معلمان فنی نیاز داریم که این روند از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دنبال می‌شود، تربیت معلمان حرفه‌ای  در این دانشگاه انجام می‌شود.

پیش از این حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده بود که در تلاش هستیم تا ۲۵ هزار دانشجومعلم در ۹۸ پردیس و مرکز، ۳۱ استان و ۱۶ رشته در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تحصیل کنند همچنین حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم از تربیت ۴ هزار معلم فنی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند