Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته، 17 تیرماه در بیست و ششمین دوره از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی، با اشاره به مضمون آیه ۱۸۶ سوره مبارکه آل‌عمران، اظهار کرد: در این آیه خداوند به صراحت به مؤمنان اعلام می‌کند که همواره در معرض امتحان سختی در جان و مال قرار دارید و مدام از هر طرف و از جانب هر قوم بر شما آزار و اذیت می‌رسد اما باید محکم باشید و از خدا بترسید  تا زمانی‌که سربلند و سرافراز از آزمایش خارج شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری زبونی دشمن در به راه انداختن جنگ، شبیخون فرهنگی را حربه اصلی دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن از هر مسیر و ترفندی برای خالی کردن دل مردم مسلمان و انقلابی سود می‌جوید که نباید به راحتی فریب خورد.
آیت‌الله طبسی شیطنت اخیر رسانه‌های بیگانه را مصداق بارز این رویکرد دانست و بیان کرد: در اقدام اخیر رسانه‌های تحت حمایت آمریکا تلاش شده تا انقلاب اسلامی از طریق مذهب محکوم شود حال آنکه این افراد خود لادین و کافر هستند که نباید سخنشان محل اعتنا باشد همچنان‌که نیست.
وی با تأکید بر اینکه این مزدوران آمریکا در رسانه‌ها و فضای مجازی حتی قرآن‌سوزی را تبلیغ می‌کنند، گفت: حال همین افراد برای رسیدن به اهدافشان به نقل حدیثی متوسل شده‌اند با این مضمون که هر پرچمی قبل از ظهور برافراشته شود، طاغوت است و نتیجه‌گیری می‌کنند که انقلاب اسلامی مردم ایران نیز ماهیت طاغوتی دارد.
وی با اشاره به اینکه حدیث نقل شده توسط آن‌ها در سه منبع متفاوت یعنی وسائل‌الشیعه، اصول کافی و نعمانی آمده، یادآوری کرد: روایت مذکور در هر سه منبع یاد شده که از زبان امام سجاد(ع) و امام محمدباقر(ع) نقل شده، مستند و قوی نیست و روایت مرفوعه و ضعیف به شمار می‌رود.
استاد حوزه علمیه قم در تبیین دلایلی که برای رد این حدیث وجود دارد، گفت: انقلابی که فُهول علمای قم و نجف آن‌را تأیید و حمایت کردند و مرحوم آیت‌الله بروجردی زعیم حوزه علمیه قم، همواره در خدمت و همراه بنیان‌گذار انقلاب، امام(ره) بود، چگونه می‌تواند باطل باشد؟
وی با بیان اینکه این روایت به فرض صحت و سندیت، بیانگر امری غیبی است، ادامه داد: حکومت‌های بنی‌امیه و بی‌عباس در آن روزگار قدرت و صلابت عظیمی داشتند و این حدیث بر بازداشتن مسلمانان از قیام علیه این حکومت‌ها تأکید داشت چرا که آینده هر قیامی ضد آنان محکوم به سرکوب و شکست بود.
آیت‌الله طبسی با اشاره به اینکه جهاد ابتدایی نیز شرایطی دارد، بیان کرد: فقیه عالم برای صدور امر به جهاد تمام سران لشکری و کشوری را گرد هم می‌آورد و با برآورد میزان نیرو، هزینه، تجهیزات و ... تبعات جهاد ابتدایی را ارزیابی و امر به اجرا یا عدم اجرای آن می‌دهد تا کمترین خسارت تحمیل شود.
وی با بیان مصادیقی از قیام‌های بعد از قیام امام حسین(ع)، بیان کرد: قیام مختار قیام شاخصی است که مورد تأیید و مدح در احادیث و روایات متعدد بوده و امام معصوم(ع) در تأیید آن می‌فرماید که هر قیامی علیه جور زمانه را حمایت می‌کنم و تا زمانی که جور عباسین حکمفرماست پرچم مخالفت و قیام علویون همواره باید برافراشته باشد.
آیت‌الله طبسی یادآوری کرد: مضمون روایت غیرمستندی که بیگانگان اخیراً به آن متوسل شده‌اند دلالتی بر حرمت قیام ندارد و بلکه می‌توان این روایت را در جرگه روایات عامه دگراندیشان به حساب آورد و در بحث اصول، اگر روایات متعارض همدیگرباشند، روایتی سندیت دارد که مخالف نظر دگراندیشان باشد.
وی با بیان یکی از مصادیق روایات دگراندیشان، گفت: آن‌ها ادبیاتشان این است که علیه جور زمانه، تا زمانی‌که در محراب به نماز می‌ایستد، قیام نکنید، بی‌تفاوت باشید و از او تبعیت کنید حال آنکه بر اساس روایات مستند، اگر مردم در قبال جوری که متحمل می‌شوند ساکت بنشینند به همراه ظالم جایگاهشان در جهنم است.
وی با بیان اینکه در روایات بر وقت‌شناسی تأکید شده، بیان کرد: باز هم به فرض محالِ سندیت داشتن روایت مذکور، مضمون آن بیان وظیفه امام است و نه مردم، به بیان دیگر امام معصوم(ع) بنا به ملاحظاتی چون وقت‌شناسی و موقعیت‌سنجی از قیام بازداشته شده اما این وظیفه از دوش مردم ساقط نشده همچنان‌که قیام مختار مدح شد و کشتگان این قیام به مقام بلند شهادت نائل شدند.
وی با اشاره به وجود احتمال دیگری در این خصوص، یادآوری کرد: روایاتی از این دست ممکن است جعلیات بنی‌امیه و بنی‌عباس بوده باشد که در صدد خالی کردن دل مسلمانان و بازداشتن آنان از اقدام علیه خودشان بودند.
آیت‌الله طبسی با تعمیم این موضوع به عصر حاضر، گفت: امروز نیز بیگانگان و معاندان مزدور با تمسک به این حدیث و اقداماتی از این دست، در صدد ایجاد تردید و دودلی در مردم هستند تا آن‌ها را از همراهی انقلاب بازدارند.
وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز ذلیل و حقیر است و حربه‌های متنوع را برای دور کردن مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این نهضت علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها، دزدی‌ها، اختلاس‌ها و شیطنت‌ها راه خودش را طی می‌کند و به این مسیر تا ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری طرح تقویت مبانی و شبهه زدایی دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه جمعه در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق در روستای سراب شهرستان بیجار اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار را بتواند به همه ما عطا کند.

وی افزود: مهمترین بهره‌ای که از بزرگ‌داشت مراسمات مذهبی ائمه اطهار می‌توان برداشت شناخت زندگی و شخصیت این امامان است تا از این طریق بتوانیم معرفتمان را ارتقا ببخشیم.

وی اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران برکات بی‌شماری داشت و یکی از این برکات متحول شدن فضای دینی در جامعه بود و به برکت این مهم و شناخت ما از زندگی ائمه و معصومین بیشتر شد.

زارعی کوشا تاکید کرد: امام صادق علیه السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است لازم است تا ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: امام صادق صاحب مکتب است و این به واسطه هدایتی است که ایشان به تبعیت از امام حسین داشتند و دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

وی ادامه داد: کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» نوشته مقام معظم رهبری اهمیت زیادی دارد و لازم است مورد توجه و مطالعه همگان قرار بگیرد و مسابقه‌ای در باب این کتاب برگزار شود.

ائمه معصوم برای پاسداری از ارزش‌های دینی تلاش کردند

استاندار کردستان گفت: تمام ائمه معصوم همواره در یک مسیر در حال حرکت بودند و یک سلسله از فعالیت مبارزاتی را برای شناخت معرفت دینی و فراگیری معارف دینی داشتند و در راه پاسداری از ارزش‌های دینی همواره تلاش کردند.

وی اضافه کرد: اما آنچه در عمر امام صادق اهمیت زیادی دارد این است که ایشان فرصت و مأموریتی که داشتند یک مأموریت و انقلاب فرهنگی بود.

زارعی کوشا گفت: این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی نظیر است.

وی اعلام کرد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و آگاه باشیم چرا که اگر شناخت و بصیرت نداشته باشیم طبق قرآن کریم گمراه خواهیم بود.

امام راحل انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند

استاندار کردستان در ادامه بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی را ادامه مکتب امام صادق می‌دانیم چرا که دشمنان هر تهدید و تحریمی کردند تا این انقلاب به نتیجه نرسد اما امام راحل این انقلاب را به سرانجام رساند.

وی با تاکید بر اینکه شباهت زیادی بین انقلاب اسلامی با مکتب امام صادق وجود دارد گفت: حرکت علمی امام صادق و مجتهد کردن مؤمنین توفیقی بود که این امام بزرگ در دوران مبارزه خود داشتند و موجب اعتلای دین مبین شدند.

وی به تلاش دشمنان در خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: در طول چهل و پنج ساله انقلاب دشمنان در پی ضربه وارد کردن به این انقلاب بودند اما به فضل خداوند و امام زمان این انقلاب در مسیر درست خود قرار دارد.

لزوم شناخت جوانان از فضای مجازی

استاندار کردستان بر لزوم شناخت جوانان از فضای مجازی تاکید کرد و بیان داشت: در فضای رسانه باید هوشیار باشیم و بدانیم که حق با باطل کدام است و فریب دشمن را نخوریم.

وی ادامه داد: امروز سانسورهای دنیا باعث نشد که صدای مظلوم مردم غزه به گوش جهانیان نرسد و ما شاهد خواری اسرائیل غاصب هستیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: از مصادیق جهاد تبیین می‌توان به تبیین شخصیت امام راحل اشاره کرد و ما باید تلاش کنیم تا شخصیت این امام بزرگوار برای همه افراد و بالاخص جوانان تبیین شود.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب همواره بر تبیین شخصیت امام راحل تاکید دارند و امروز همه ما وظیفه داریم تا شخصیت امام راحل را بازگو کنیم تا همه با این مهم آشنا شوند.

‌ایران به یکی از قطب‌های نظامی و پهپادی دنیا تبدیل شده است

استاندار کردستان اعلام کرد: امروز در دنیا به فضل الهی و با استقامت مردم ایران اسلامی و با هدایت رهبر توانسته‌ایم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا بکنیم و کشوری که چهل و پنج سال پیش سیم خاردار هم وارد می‌کرد امروز به یکی از قطب‌های نظامی و پهپادی در دنیا تبدیل شده است.

زارعی کوشا اذعان کرد: امروز مسیر علمی ایران اسلامی رو به پیشرفت است و ما عملیات وعده صادق را رقم زدیم و جهاد تبیین همان کاری است امام صادق علیه سلام انجام می‌داد.

استاندار کردستان بر لزوم خدمت به مردم تاکید کرد و بیان داشت: وظیفه اول ما در جهاد تبیین خدمت به مردم است و باید در راستای خدمت به مردم گام برداریم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین برای مدیران یعنی کار آمدی و خدمت به مردم گفت: امروز افتخار خدمتی در دولتی را داریم که رئیس جمهور آن خود را سرباز رهبر معظم انقلاب می‌داند.

کد خبر 6096034

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!