Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواجه بیدختی گفت: امیدواریم چتر حمایتی و بیمه ای دولت بر سر هنرمندان صنایع دستی گسترده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حسین خواجه بیدختی» شامگاه (دوشنبه 17 تیر) در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری استان مرکزی که با حضور مسئولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی گشایش یافت گفت: هنرمندان صنایع دستی نیازمند یاری و همکاری مردم و مسئولان هستد و  امیدواریم که دولت و حاکمیت چتر حمایتی و بیمه ای خود را بر هنرمندان صنایع دستی بگستراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه زمان حمایت بیشتر از حوزه میراث فرهنگی کشور فرا رسیده است، افزود:  این بخش باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد چرا که توجه به توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی، کلید افزایش درآمد ارزی کشور و مقابله با تحریم های دشمنان است.

 

وی با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی طی 2 دهه اخیر حوزه پرمشغله ای بوده است، خاطر نشان کرد: هر زمان که مشکلات ارزی در کشور ایجاد شد به این حوزه توجه صورت گرفت که می طلبد این توجه ها همیشگی باشد.

 

این مقام مسئول همچنین بر توسعه صنعت گردشگری و افزایش صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور تاکید کرد و ادامه داد: این مهم با توجه بیش از پیش به صنایع دستی کشورمان میسر می شود و علاوه بر افزایش معیشت خانواده ها،  رونق اقتصادی در روستاها را به دنبال داشته و نقش مهمی در افزایش درآمدهای ارزی کشور و مقابله با تحریم‌های دشمنان دارد.

 

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش به بیمه هنرمندان و تاکید بر این امر اشاره کرد و گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی از الزامات قانونی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 

بیدختی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات مالی، بیمه هنرمندان با مشکلاتی مواجه شده است که نیاز است مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته و در راستای رفع این مشکلات تلاش کنند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از هنر و هنرمندان است، بیان کرد: صنایع دستی کالای فرهنگی است که با معیشت مردم در ارتباط است، مشکلی با مخاطب خود ندارد و هر مخاطبی تولیدات این حوزه را می پسندد به همین دلیل وظیفه ما برای حمایت از این هنر دوچندان است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مسجد جشن های دهه کرامت زلزله مسجدسلیمان اردبیل شبستان یزد قم حجت الاسلام ارزانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی اراک نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان