Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@08:36:02 GMT

ثبت ۱۲ وقف جدید در سه ماهه اخیر سال جاری در مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۶۵۹۸

ثبت ۱۲ وقف جدید در سه ماهه اخیر سال جاری در مهاباد

مقتدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ وقف جدید در مهاباد به ثبت رسیده که رتبه نخست استانی به این شهرستان تعلق گرفته است.

«سید حسین مقتدر«، در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۱۲ وقف در مهاباد به ثبت رسیده که ارزش ریالی موقوفات به ثبت رسیده در این شهرستان در سالجاری ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهاباد با بیان اینکه با ثبت این تعداد موقوفه در سه ماهه سال جاری، مجموع موقوفات این شهرستان به ۴۹۵ مورد رسیده است، گفت: اکثر وقف های سال جاری مربوط به ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مساجد زنانه و مردانه و احداث مدرسه است.

 

وی بیان کرد: نقشه برداری موقوفات روستاهای بوزه، کپه کند، برده میش و خاتون باغ نیز در شهرستان صورت گرفته و تا پایان سال ۹۸ نیز ۴۳۰ رقبه سند دار می شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهاباد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال ۹۷ نیز ۲۱ وقف با ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده، ادامه‌ داد: وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه بوده و تلاش ما این است که وقف های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد.

 

مقتدر در پایان سخنان خود با بیان اینکه مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل هستند و در ادای آن همواره پیشگام بودند، افزود: مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود و در پرداخت زکات همواره در استان آذربایجان غربی پیشتاز می باشند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد حجت الاسلام ارزانی اردبیل زلزله مسجدسلیمان هلال احمر مسجدسلیمان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی خانه قرآن ثبت وقف جدید خانه عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر

دریافت 42 MB

فیلم: رضا رمضانی

کد خبر 6095401

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • در گذشت پیرترین معلم ایران در سن ۱۰۷ سالگی
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان