Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حرکت های خودجوش مردمی برای خدمتگزاری به قشر محروم توسط جوانان و نوجوانان بسیار ارزشمند است و باید مسئولین بیشتر به آن بها دهند و علاوه بر تشویق، زمینه را برای ترویج فرهنگ جهادی مهیا سازند. زیرا طبق فرمایش رهبر انقلاب " کار مردم، الهام‌بخشِ اقدام مدیران و مسئولان است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف را گم نکنیم زیرا در مسیر حرکت انقلاب امروز فصل خدمتگذاری است و رهبری فرمودند " بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند".

سفیران کار و تلاش در هر عرصه ای و مکانی حاضر می شوند علاوه بر خودسازی، روحیه کار و تلاش و خودکفایی را در وجود دیگران بیدار می کنند و چراغ امید را روشن می سازند.

در حال حرکت در این پیچ خطرناک تاریخی، ملت ما جلودار و الگوی ملت های آزادی خواه در جهان است و ملتی خط شکن داریم که ذلت نمی پذیرد و در دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم برخاسته است.

جهادگران با سلاح خدمت رسانی به مردم محروم و رنج دیده، تحریم های اقتصادی، جنگ روانی و تهاجم فرهنگی دشمن را شکست می دهند و  دینداری، انقلابی گری، ولایتمداری و مردم سالاری دینی را در ایران به رخ جهانیان می کشند.

برای اطلاع از کم و کیف برگزاری اردوهای جهادی در تابستان 98، گفتگویی با مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به رویکرد برنامه های سپاه و بسیج در سال 98 بر خدمت رسانی به مردم استان و بر اساس گام دوم انقلاب در خصوص نقش اثرگذار  جوانان در ادامه مسیر انقلاب ، شاهد حضور پرشور جهادگران در ایام تابستان در مناطق محروم استان خواهیم بود.

 وی اضافه کرد: اردوهای جهادی بستری مناسب برای تربیت نیروی انسانی مومن انقلابی پای کار بوده و مهمترین هدف آن قبل از خدمت به دیگران خدمت به خود و خودسازی است . لذا در سال 98 شعار سازمان بسیج سازندگی ( هر ایرانی یک جهادگر و هر جهادگر یک خدمت رسان ) تعیین شده است .

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان عنوان کرد: بر اساس برنامه اعلام شده توسط گروههای جهادی در تابستان 98 تعداد 3هزار و 750 نفر از جهادگران در قالب 279 گروه جهادی بومی و میهمان در سطح استان خدمت رسانی خواهند کرد که از این تعداد 2 هزار و  200 نفر برادر و یک هزار و 550 نفر خواهر هستند.  

وی خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل گروه های جهادی مهمان ، دانشجویی،  دانش آموزی ، محلات، جامعه زنان ، عشایری ، جامعه پزشکی ، مهندسین،  طلاب و سایر اقشار است .

هنری ادامه داد: در کلیه گروه های جهادی بومی بر اساس طرح اعتلای بسیج در منطقه هدف تعیین شده فعالیت داشته و مطابق شناسایی و برنامه ریزی انجام شده خدمت رسانی می کنند. گروه های بومی همه شهرستان های استان را پوشش می دهند و در کل استان مشغول خدمت خواهند بود .

وی اظهار داشت: تعداد 8 گروه جهادی مهمان جمعاً 525 نفر هستند که شامل 420 نفر برادر و 105 نفر از خواهران می باشند . گروه های مهمان در 5 شهرستان سربیشه، نهبندان، زیرکوه، سرایان و خوسف حضور پیدا می کنند .

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزش تحصیلی ، اشتغال و کارآفرینی و سلامت برنامه ریزی شده است افزود: یکی از رویکردهای گروه های جهادی در حوزه اشتغال بوده که در زمینه های آموزشی، مشاغل خانگی و همچنین کمک در بازاریابی تولیدات روستایی پیش بینی شده است .

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی مطرح کرد: زیرساخت های اشتغال و واحدهای الگویی دام و طیور ، تکمیل مجموعه های فرهنگی مذهبی، سرویس بهداشتی عمومی، بهسازی و زیبا سازی مدارس ، تکمیل و بهسازی خانه محروم و معلول ، پروژه های مرتبط با آب کشاورزی مثل استخر ، کانال و قنات و ... در برنامه گروه ها قرار گرفته است .

هنری یادآور شد: در زمینه آموزش اشتغال و کارآفرینی نیز گروههای جهادی آموزش پارچه بافی ، حوله بافی ، بافندگی ، خیاطی ، گلدوزی ، شیرینی پزی ، صنایع دستی ، چرم دوزی و ... را انجام خواهند داد .

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با بهزیستی در خصوص مناسب سازی 150 واحد مددجویان بهزیستی نیز گفت: از ظرفیت جهادگران در شناسایی مشکلات مددجویان و کمک به رفع مشکل و مناسب سازی منازل در ایام تابستان استفاده می گردد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: با برگزاری جلسات ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در شهرستانها به ریاست فرماندار هر شهرستان پشتیبانی و حمایت از برگزاری اردوها توسط ادارات شهرستان انجام می گیرد .

وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با حمایت دستگاه های اجرایی استان و سایر نهادهای خدمت رسان و کمکهای خیرین در زمینه تامین هزینه های مربوط به عرصه های فعالیت جهادگران شاهد خدمات گسترده این عزیزان در تابستان 98 خواهیم بود .

هنری ادامه داد: در حین اجرای برنامه ها سرکشی و بازدید مسئولین استانی و شهرستانی را از فعالیت جهادگران خواهیم داشت و با حضور مدیران و برگزاری جلسات میدانی مشکلات موجود بررسی خواهد شد .

وی عنوان کرد: پس از اتمام اردو نیز کلیه مسائل شناسایی شده جمع بندی و با توجه به نقش تسهیل گری سازمان موارد از مراجع مربوطه پیگیری می گردد .

 

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس