Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:40:09 GMT

مهاجرت از مناطق روستایی سمنان نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۷۸۶۶

مهاجرت از مناطق روستایی سمنان نگران کننده است

منوچهر فخری روز سه شنبه در آیین نکوداشت روز دهیاری ها در سالن همایش های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: اکنون ۲۰ درصد از جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کنند که این امر به عنوان یک چالش جدی مطرح است.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان آماده اجرای طرح‌های فرهنگی و گردشگری در روستاهای استان است و دهیاران برنامه‌های خود را برای رونق کسب و کار به این اداره کل ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: نقش بانوان براساس قانون در دهیاری‌های استان پر رنگ‌تر شود و با حضور این افراد می‌توان برای رفع مشکلات حوزه زنان و خانواده و رفع چالش‌های اجتماعی از این دست در روستاها اقدام کرد.
فخری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید استخدام دهیاران کشور در دست اقدام است و در آینده نزدیک این مهم محقق می شود.
وی اضافه کرد: از دهیاران موفق برای مسئولیت های شهرستانی و استانی استفاده شود و این افراد توانمندی قابل توجهی برای توسعه استان دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: با هم‌افزایی و تلاش دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها باید برای توسعه روز افزون روستاها تلاش شود و حمایت بیشتر از دهیاری‌ها در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.
در این آیین سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟