Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جلسه بررسی مشکلات شرکت روغن‌نباتی پارس‌قو و کارخانه رنگ الوان، صبح امروز(دوشنبه) به ریاست امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، چالویی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و جمعی از مسئولین دستگاه‌های حوز‌ه‌های مرتبط و نمایندگان این شرکت در محل استانداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در این جلسه، اظهار داشت: کارخانجات پارس‌قو و رنگ الوان، مشکلاتی در حوزه‌های بانکی و تامین اجتماعی داشتند که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. کارخانه روغن نباتی پارس‌قو، یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌ها و برندهای روغن‌نباتی در کشور است که مشکلاتی در حوزه بانکی با بانک ملت داشت.

وی افزود: در این رابطه، مقرر شد که جلسه‌ای در راستای مصالحه صورت گرفته و بانک، بخشی از سهام کارخانه را به عنوان مطالبه برداشت کرده و مابقی را آزادسازی کنند تا مالکین با فروش آن، کارخانه جدید را در شهرک صنعتی پیشوا احداث و راه‌اندازی کنند. در صورت وقوع این مسئله، کارخانه در محل جدید در گام نخست، دست‌کم، بالغ بر ۱۰۰ اشتغال را ایجاد کرده و درگام‌های بعدی نیز در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل را برآورده خواهد کرد.

امامی‌امین، عنوان داشت: موضوع بعدی به کارخانه رنگ الوان مربوط می‌شد که این واحد صنعتی، مشکلی با بانک پاسارگاد داشت و حکمی در این رابطه در محاکم قضائی صادر شده بود‌. پس از این حکم نیز، بانک، بخش را تمکین کرده و بخش دیگر را که به خروج کارخانه از لیست سیاه بود را تمکین نکرده بود. بر این اساس نیز، مقرر شد تا بانک، ظرف دو تا سه روز آینده، نسبت به خروج بانک از لیست مذکور اقدام کند. 

وی همچنین، ضمن اشاره به تعامل بانک‌ها در خصوص رونق تولید، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، بخشی از تسهیل‌گری در حوزه تولید، توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد و کمک خوبی را از این ناحیه به تولید شاهد هستیم. به هر ترتیب، نظام بانکداری، بخش از نظام اقتصادی ما بوده و در صورت وجود هر مشکلی باید نسبت به حل آن اقدام کنیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، بیان داشت: با این حال، نظام بانکداری کنونی، گاها ضد تولید و ضد توسعه عمل کرده و روند آن را با کندی مواجه می‌کند. هزینه برای تولید در کشور ما بالا بوده و بهره‌های ۲۵ تا ۲۷ درصدی، اساسا، نمی‌تواند کمکی به روند تولید داشته باشد. 

امامی‌امین، عنوان داشت: در طول این سال‌ها، هر واحد صنعتی که دچار ورشکستگی شده، یکی از عمده دلایل این مسئله، استقراض از بانک بوده و به دلیل نرخ بالای بهره بانکی، نتوانسته به حیات خود ادامه دهد و در عین حال، هر واحدی هم، فعالیت پویا و مولد اقتصادی داشته، عموما، استقراضی به بانک‌ها نداشته است. 

وی در پایان نیز تاکید داشت: اگر بخواهیم، رونق تولید و توسعه پایدار را در اقتصاد کشور داشته باشیم، اصلاح نظام بانکداری، امری، بدیهی و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. یکی از اقدامات خوبی که دولت در طول سال‌های اخیر در حوزه تولید داشته، پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۶درصد بوده و واحدهای تولیدی و صنایعی که این تسهیلات را دریافت کنند، به سوی توسعه پایدار و رونق تولید حرکت خواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد کشور بانک ملت دولت سهام معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد