Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:19:32 GMT

پیشرفت ۳۰ درصدی بازسازی قلعه وداغ/مرمت متوقف است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۳۸۸۱۳

پیشرفت ۳۰ درصدی بازسازی قلعه وداغ/مرمت متوقف است

رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با بیان اینکه مرمت و بازسازی قلعه تاریخی وداغ تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، از توقف این عملیات به دلیل استحکام نداشتن و احتمال های ریزش و عدم ایمنی لازم، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «احمد فیاضی» در نشست خبری که در شهرداری گلشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه احداث شهرک صنعتی در گلشهر از ابتدا در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است و تاکید بر اینکه ساماندهی منطقه صالح پیغمبر و بازسازی قلعه تاریخی وداغ با هدف توسعه گردشگری صورت گرفته است، تشریح کرد: شهرداری بیش از 15 میلیون تومان در سال 96 برای مطالعات قدمت قلعه تاریخی وداغ پرداخت کرد و 30 میلیون تومان نیز برای باز سازی سه برج آن در نظر گرفت که تا کنون عملیات مرمت آن، 30 درصد پیشرفت داشته ولی به دلیل  استحکام نداشتن و احتمال ریزش متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با تاکید بر اینکه پیگیر استقرار پزشک شبانه روزی در شهر است با وجود اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر بنا به قانون پزشک شبانه روزی تعلق نمی گیرد، بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان برای پرداخت ماهانه 10 میلیون تومان هم اعلام آمادگی کرده است ولی هیچ پزشکی تاکنون حاضر به همکاری نشده است .

 

وی به آماده شدن 80 درصد طرح تفضیلی گلشهر اشاره کرد و با بیان اینکه بعضی قسمت ها در محور اصلی تجاری اعلام نشده است، افزود: محور اصلی شهر گلشهر، محل درآمد زایی مردم است و برای تغییر کاربری آن، پیشنهاد تعریف این زمین ها به تجاری داده شد که رای نیاورد و اسناد مالکیت برای 132 هکتار از زمین های مسکونی شهر صادر شده  که 70 درصد آنها نیز زمین های تفکیک شده هستند.​

 

فیاضی خرده مالکی کشاورزی را سدی در برابر اجرای طرح آبیاری تحت فشار ذکر کرد و از برگزاری جلسات متعدد برای تخصیص حقابه کشاورزی و انتقال آب سد به این شهر خبر داد وگفت: انتقال آب رودخانه سد به این منطقه از مطالبات اصلی مردم است که مکاتباتی از طرف نماینده شهرستان با وزارت نیرو صورت گرفته است.

 

تدبیری برای خشک شدن قنوات گلشهر اندیشه شود

در ادامه «شمس‌الله فیاضی»  با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان به وعده‌ خود مبنی بر احداث چمن مصنوعی در این شهر عمل نکرده است، گفت: زیرسازی چمن مصنوعی گلشهر انجام شده و پیش از تخریب زیرسازهای موجود، چمن مصنوعی آن باید  نصب گردد، اداره ورزش و جوانان گلپایگان به ورزشکاران شهر گلشهری ظلم می‌کند و این درحالی است که  تیم‌های ورزشی این شهر با حداقل امکانات توانستند به مقام های  قهرمانی نائل شوند.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با یادآوری اینکه جمعیت این شهر در حال کاهش است، و با بیان اینکه وجود بخشداری می تواند کمبودهای شهر را برطرف کند، در خصوص آب سد گلپایگان، اظهار کرد: سر ریز آب سد از شهرستان گلپایگان نباید خارج شود زیرا این آب سالم است و هنگام عبور از شوره زار های خارج شهرستان، غیر قابل استفاده می شود و اگر مسئولان دستگاه‌های مربوطه  تدبیری برای احداث سد در قسمت شمالی سد خاکی تیکن بیاندیشند می توان از خشک شدن قنوات شهر جلوگیری کرد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه آیت الله حسینی شاهرودی مسجدسلیمان هلال احمر حجت الاسلام ارزانی زلزله خوزستان استان مرکزی جشن های دهه کرامت سامانه بچه های مسجد آبرسانی به روستاها گلشهر گلپایگان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟