Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوامل سریال تلویزیونی «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی، صبح امروز ۱۸ تیرماه با حضور در نشست رسانه‌ای که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به سوالات اصحاب رسانه درباره این مجموعه پاسخ گفتند.

اخبار فرهنگ و هنر _ جواد افشار کارگردان، مجتبی امینی تهیه‌کننده، آرش قادری نویسنده فیلمنامه، پیام دهکری، وحید رهبانی، خسرو شهراز، مجید نوروزی، مصطفی سلطانی، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، کمند امیرسلیمانی، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران فیلم و جمع دیگری از عوامل فنی سریال در این نشست حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گاندو» پیگیر مطالبات مردم بود

در ابتدای این نشست جواد افشار کارگردان این اثر عنوان کرد: خوشحالم از اینکه مجموعه‌ای ساخته شد که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرد و لطف و مهربانی مردم شامل حال ما شد. احساس می‌کنیم «گاندو» مجموعه‌ای بوده که در همه ابعاد موثر بوده است.

وی افزود: از همان اول گفتم این سریال مطالبات مردم را پیگیری می‌کند و مطالبات مردم خط و جناح نمی‌شناسد خوشحالیم مجموعه‌ای ساختیم که ابعاد ملی بودن و اسلامی بودن دارد از همه کسانی که در تمام دستگاه‌ها با ما بودند تشکر می‌کنم.

مردم پیگیر فصل‌های بعدی «گاندو» هستند

در ادامه مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال هم اظهار کرد: ما به قدری پیام‌ها و تلفن‌های صمیمی و دوستانه‌ای داشتیم که انرژی عجیبی گرفتیم. گاندو با همه سختی‌ها و مشقت‌ها به سر منزل مقصود رسید خیلی وقت‌ها از ابتدای امر ذهن ما درگیر بود که شرایط پخش این کار چگونه خواهد بود. با همه سختی‌ها شاهد هستیم که این سی قسمت پخش شد و خستگی همه با نظر مردم رفع شد آنقدر مردم از استان‌های مختلف به ما زنگ می‌زدند که شگفت‌زده شدیم و مزد خود را از مردم گرفتیم.

امینی تأکید کرد: ما فکر نمی‌کردیم مردم با این سریال تا این اندازه همزاد پنداری کنند و این حاصل این نکته است که حرفی که از دل برآید بر دل می‌نشیند. همه عوامل با تمام وجود خود کار کردند و انرژی گذاشتند به طوری که حالا مردم پیگیر این هستند که چه اتفاقی برای فصل‌های آینده آن می‌افتد.

روایت پرونده جیسون مو به مو براساس واقعیت بود

قادری نویسنده فیلمنامه «گاندو» هم درباره اینکه داستان این سریال بر اساس تخیل بوده یا واقعیت گفت: دیروز مصاحبه‌ای منتشر شد و فکر می‌کنم تیتری که زده شد که در اندازه گفتگو نبود، صحبت درباره اصل پرونده «گاندو» و موضوع سریال همزمان اتفاق افتاد. ما پرونده واقعی داشتیم که صد در صد به آن وفادار بودیم اما قرار نبود مستند بسازیم. بنابراین نیاز به داستان داشتیم درباره پرونده جیسون از لحظه شناسایی یا دستگیری مو به مو بر اساس واقعیت بود. اداره امنیتی اینطور نیست که چیزی را تعریف کنند و شما اجرا کنید. ارتباط دادن این خورده پرونده‌ها بر اساس تخیل بوده است حتی نحوه دستگیری و رفت و آمد او در خیابان همان چیزی است که در پرونده جیسون آمده است.

جواد افشار هم گفت: یک سری مستندات واقعی در اختیار نویسنده قرار گرفت که مدارک آن موجود است اما وظیفه نویسنده این است که این مستندات را دراماتایزه کند.

کارگردان «گاندو» درباره حضور سارا خویینی‌ها در سریال و کیفیت حضورش در پایان داستان هم اظهار کرد: کاراکترهایی را رفته‌رفته حذف کردیم. ما از اول شخصیت‌هایی را به هم می‌چسباندیم که همان تخیل بود تا به شخصیت اصلی یعنی جیسون برسیم. حضور کاراکتر «مرجان» در آن مهمانی هم از سر ذکاوت و شک بود همانطور که مایکل و فرزانه شک کردند.

یک سال تحقیق و پژوهش برای نگارش فیلمنامه

امینی توضیح داد: یک سال تحقیق و پژوهش این سریال طول کشید. این متن چندین بار بازنویسی شد ما حساسیت‌هایی داشتیم و سعی کردیم به صددرصد واقعیت بپردازیم اما برای ارتباط آن‌ها باید از تخیل استفاده می‌کردیم اما همه پرونده بر اساس واقعیت بود.

قادری هم باردیگر تصریح کرد: ما پنج نسخه بازنویسی شده داشتیم و این حجم از کار را نه دیده‌ام نه امیدوارم بعدها تجربه کنم.

افشار بیان کرد: ما از بازخوردهایی که داشتیم متوجه شدیم شخصیت «محمد» موردعلاقه مردم بود. نه تنها با محمد بلکه با بقیه بچه‌ها هم ارتباط گرفته بودند. یادم است روزهای اول این ارتباط را نداشتند ولی رفته‌رفته با آن‌ها همراه شدند و این نشان‌دهنده توانمندی آن‌هاست و همه از ما تقاضا می‌کنند اگر سریال ادامه‌دار است این شخصیت‌ها حضور داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جواد افشار جیسون رضائیان سریال گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از ساخت سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش، سردار سلیمانی در گفت و گو با عوامل تولید این فیلم از آنها می خواهد تا پایان سریال را تغییر دهند: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران. مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه.»

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش اشاره دارد.

هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم.

همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه‌ این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان(سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

متن کامل این خبر را بخوانید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901105

دیگر خبرها

  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • خط قرمزی که به «نون.خ» کمک کرد/ ماجرای شکایت آقای خواننده چه بود؟
  • از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵