Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری دومین روز برگزاری چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی این بنیاد در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: آینده پژوهی برای گسترش و توسعه علم در آینده یکی از مباحث جدی این نشست است که باید انتقال تکنولوژی و برنامه‌ریزی برای آینده مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه علمی اعضای این گروه بویژه جمهوری اسلامی، ترکیه و پاکستان، مهمترین موضوع آن تلاش بیشتر برای تعریف همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری و انتقال تجربیات است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: باید همه تجربیات کشورهای عضو بنیاد علمی اکو را برای کاهش گرفتاری وابستگی به کشورهای غربی و پیشرفته بکار بگیریم.
وی بیان کرد: یکی از مباحث مهم دیگر ما در این نشست در مورد مسائل مربوط به محیط زیست و مشکلات زیست محیطی است.
غلامی ادامه داد: ظرفیت‌های زیست محیطی خوبی هم برای تغییر در مباحث اقتصادی و ارتباطات بین منطقه‌ای وجود دارد.
وی تصریح کرد: اجلاس بنیاد علمی اکو برای هماهنگی انجام کارهای علمی و توسعه علم و تکنولوژی بین کشورها فعالیت می‌کند که دبیرخانه این اجلاس تا کنون در کشور پاکستان قرار داشته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: این نشست بیشتر برای همکاری و هماهنگی بین کشورهای عضو در زمینه توسعه عملیاتی و اقدامات موثر در حوزه مشارکت در دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و انتقال تجربیات و استفاده از محققین، استادان و دانشجویان و به مشارکت گذاشتن دستاوردهای علمی کشورهاست.
وی اضافه کرد: کشورهای منطقه از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سوابق تاریخی قرابت خوبی با هم دارند و این همکاری‌ها می‌تواند برای توسعه پایدار در منطقه موثر باشد.
غلامی تاکید کرد: توسعه پایدار در همه جنبه‌ها از جمله در جنبه ثبات سیاسی منطقه موثر خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که این نشست در برنامه ریزی و طراحی یک مسیر و نقشه راه برای آینده و همکاری‌های علمی این کشورها عمل کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ریاست این نشست تا امروز بر عهده پاکستان بود و دبیرخانه بنیاد علمی اکو هم در پاکستان بود و در امروز ریاست بنیاد علمی اکو به جمهوری اسلامی واگذار شد.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه فعالیت‌های گذشته برای تاثیر گذاری بیشتر و دستاوردهای علمی برای توسعه منطقه کمک کنیم.

نشست بعدی هیأت امنا بنیاد علمی اکو دو سال دیگر به میزبانی دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود.

دومین روز چهارمین اجلاس هیأت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن سه‌شنبه ۱۸ تیر با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان آغاز شد.

انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از جمله برنامه‌های این اجلاس ۲ روزه است.

در‬ نخستین روز این اجلاس در جلسه کمیته اجرایی این بنیاد در زمینه طرح‌های علمی مشترک بحث و تبادل نظر شد.

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

این سازمان با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.
۷۱۵۰/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اصفهان فناوری علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۳۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد