Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@11:22:37 GMT

حفره امنیتی در ماوس و کیبوردهای بی‌سیم

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۰۱۴۰

حفره امنیتی در ماوس و کیبوردهای بی‌سیم

شرکت لاجیتک به تازگی اذعان و تایید کرده است که ماوس و کیبوردهای بیسیم تولید شده توسط این شرکت در ۱۰ سال گذشته آسیب‌پذیری بالایی در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری داشته‌اند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر حملات سایبری و سرقت اطلاعات کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری افزایش بی سابقه‌ای داشته است، کارشناسان امنیتی با کشف آسیب پذیری و تا فرایند امنیتی موجود در محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف توسعه داده شده توسط شرکت‌های گوناگون در جهان سعی دارند که کاربران را از احتمال نفوذ هکرها و به سرقت رفتن اطلاعات شأن آگاه سازند و غول‌های تکنولوژی و توسعه دهندگان آنها را نیز به برطرف کردن مشکلات امنیتی وادار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال تازه‌ترین اخبار منتشر شده در وبسایت هکرنیوز نشان می‌دهد بعد از آنکه کارشناسان امنیتی دریافته و اعلام کردند که بسیاری از محصولات توسعه داده شده توسط شرکت لاجیتک آسیب پذیری بالای در برابر نفوذ هکرها و مهاجمان سایبری دارند، خود این شرکت اذعان و تأیید کرد سخت افزارهای تولیدی آن در طول ۱۰ سال گذشته از جمله ماست و کیبوردهای بی سیم حفره‌های امنیتی متعددی برای نفوذ هکرها و سرقت اطلاعات کامپیوتر کاربران را داشته است.

این حفره‌های امنیتی به هکرها اجازه می‌داده تا کلیدهای فشرده شده از سوی کاربران را ردیابی کنند و از این طریق به تمامی متون نوشته شده و گذرواژه‌های تایپ شده در وب سایت‌های مختلف توسط کاربران دسترسی پیدا کنند در این صورت هکرها می‌توانند از طریق کیبوردهای بی سیم مذکور به رایانه قربانیان نیز دسترسی و نفوذ یافته و به مقاصد و اهداف خود دست پیدا کنند.

گفته می‌شود که تمامی محصولات تولید شده توسط شرکت لاجیتک از فناوری بی‌سیم unifying بهره‌مندند و در صورتی که این فناوری در دستگاه‌ها به کار برده شده باشد، به معنای آن است که دستگاه مذکور دارای حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری بالایی است.

این فناوری که از سال ۲۰۰۹ میلادی در دستگاه‌های توسعه داده شده توسط این شرکت عرضه شده است در تمامی محصولات ارزان قیمت تا پیشرفته و گران لاجیتک موجود است.

این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا تا سقف ۱۰ دستگاه بی سیم را به صورت همزمان از طریق یک گیرنده به رایانه متصل کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس