Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه استفاده از افراد «شایسته» سمت‌های مدیریتی هم در ادبیات سیاسی و هم در رویه‌های مدیریتی معمول و مصطلح بوده است. با این حال این کلید واژه دریکی دو ماه اخیر و همزمان با آغاز فعالیت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر از سوی محمد تقی مصباح یزدی مطرح و زمینه ساز گفت و گویی میان جریانات اصولگرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۳۱ خردادماه در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری گفت که بسیاری از مشکلاتی که انقلاب در طول این سال‌ها داشته، ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است؛ اسلام می‌گوید به دنبال اصلح برای مدیریت، سیاست و حکومت باشید.وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول انتخاب اصلح توسط مردم بوده و استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح در مدیریت کلان کشور است، تاکید کرد: باید بنایمان این باشد که افراد اصلح را بشناسیم.

سخنان ماه گذشته پدر معنوی جبهه پایداری با واکنش‌هایی همراه شد اما اظهارات مصباح مبنی بر انتخاب اصلح در مناسبت‌های مختلف در سال‌های گذشته بارها تکرار شده است. وی اردیبهشت ماه ۹۶ در همایش معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی از نگاه اهل بیت (ع) در خصوص معیارهای فرد اصلح می‌گوید: «در آموزه‌های دینی ما اصلح کسی است که تقوای بیشتری دارد و در عین حال در امر مدیریت دارای حسن تدبیر و عاقبت اندیشی است. اگر کسی این شرایط را به طور کامل داشت باید او را انتخاب کنیم اما اگر وجود نداشت باید به فرد اقرب و نزدیک تر به او روی بیاوریم و او را معرفی کنیم.»

شخصیت اصولگرای دیگری که به اظهارات مصباح یزدی واکنش نشان داد، محمدرضا باهنر بود که در نشست خبری روز یکشنبه (۱۶ تیرماه) با اعلام مخالفت با طرح ایده نامزد اصلح گفت: باید از کسی حمایت کنیم که صلاحیت لازم و امکان رأی آوری هم داشته باشد چون فعالیت سیاسی منوط به کسب نتیجه است. ما صرفاً در انتخابات «صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول» ترجیح می‌دهیم. حمایت از کسی که رأی ندارد کار بیهوده‌ای است.

در واکنش به سخنان دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پایداری انقلاب اسلامی صبح امروز در حساب توییتری خود نوشت: «جناب آقای محمدرضا باهنر درحالی [این سخنان را] بیان کرده که آیت الله مصباح معتقد است باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد، که اساساً این ادعا برخلاف دیدگاه علامه مصباح یزدی است که به دفعات فرمودند: «معرفی اصلحی که امکان رأی‌آوری آن فراهم نیست، کار لغوی است.»

۲۷۲۱۲ کد خبر 1278036

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جبهه پایداری محمدرضا باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسدالله بادامچیان در اعلام مواضع هفتگی این حزب اظهار کرد: با حفظ احترام همه آنها که در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم مطرح هستند، گفت: نقش ۴۵ نفر نماینده در مجلس بسیار مهم و سرنوشت ساز است و با توجه به نظر مبارک ولی امر، مردم برای مشارکت در این انتخابات همت بیشتری داشته باشند و از بین نامزدها، به افراد اصلح و ارجح رای بدهند.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی در شهرستان‌ها، بر همین اساس افراد مورد نظر را معرفی کرده است و در تهران فهرست ۱۶ نفره مورد حمایت خود را منتشر نموده است که در رسانه های مکتوب و مجازی حزب منتشر شده و در دسترس مردم می باشد.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته معلم و هفته کارگر، از مسئولان خواست رهنمودهای ولی امر مسلمین را در دیدارهای جداگانه با کارگران و معلمان ،به طور کامل به اجرا بگذارند و مشکلات را رفع نمایند.

وی تاکید کرد: در گام دوم نیاز به بازنگری در امور مربوط به کار و کارگر و کارفرما، سرمایه‌گذار در بخش دولتی، تعاونی‌ها و نیز بخش مردمی است و باید قانون کار بر حسب شرایط جدید ایران و منطقه در جهت رشد تولید با مشارکت مردمی به نحو مطلوب باشد.

او از همه صاحب نظران خواست دیدگاه های خود را در این مورد به حزب مؤتلفه اسلامی ارائه دهند تا در طرح نهایی حزب لحاظ گردد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره سند تحول آموزش و پرورش نیز گفت: پایه و اصول همه امور آموزش و پرورش است، اما ساختار فعلی آموزش و پرورش و  ساختار آموزش عالی نیاز به بازنگری در همه ابعاد دارند و تا تحول در آنها صورت نگیرد ادامه وضع موجود اوضاع را بر همین روال خواهد داشت. 

بادامچیان از صاحب نظران به ویژه فرهنگیان دعوت کرد نظرات خود را درباره این امر مهم در اختیار حزب موتلفه اسلامی قرار دهند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: نمایندگان این بودجه را تصویب کرده‌اند، اما قانون بودجه از نگارش تا اجرا به طور اساسی نیازمند بازنگری است و دیوان محترم محاسبات و نمایندگان مجلس دوازدهم باید خود را در امر نظارت و حسابرسی آماده سازند.

بادامچیان در ادامه از وزرای اقتصاد و دارایی و صمت خواست به جای ایجاد مشکل برای اصناف، طرح‌های خود را با مشورت با صاحبنظران و پاک دستان بازار و اصناف تهیه و در اجرا از مشارکت آنها بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: این روش غلط که دراتاق‌های دربسته برای مردم تصمیم می‌گیرند و آن را بر اصناف تحمیل می‌کنند بسیار زیان آور است.

بادامچیان گفت: از جمله تصمیمات اشتباه و خطا در مورد صنف طلا فروش است که ضرورت دارد رئیس جمهور محترم به خواست اصناف و این صنف محترم رسیدگی فرمایند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان درباره تحولات غزه تصریح کرد: مقاومت اسلامی ملت مظلوم و قهرمان فلسطین دارد به ثمر می‌رسد.

وی گفت: جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی همدست و در سکوت سازمان‌های بین‌المللی غربی و دولت‌های عربی وابسته در حالی اتفاق می افتد که افکار عمومی جهان حتی در آمریکا و اروپا معترض آن هستند و البته همین از علائم پیروزی این ملت مقاوم و مقتدر مظلوم است.

بادامچیان تاکید کرد: این وعده قطعی خدای قادر است که هر مردمی ربنا الله گو، استقامت ورزند به زودی به فتح، پیروزی و امنیت می‌رسند و این قانون حاکم در همه جوامع بشری است که ظلم و جور و ستمگر پایدار نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک