Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: این روزها در داغ‌ترین فصل جابه‌جایی شهر تهران و در شرایطی که نرخ رشد اجاره‌بها در خردادماه ۲۳ درصد اعلام شده و اجاره اغلب آپارتمان‌های معمولی یک تا دو میلیون تومان است، نرخ‌های عجیب و غریبی از اجاره آپارتمان‌های فوق لاکچری شمال پایتخت در آگهی سایت‌های اینترنتی به چشم می‌خورد.

در اقدسیه آپارتمان ۳۵۰ متری فول امکانات، چهار خوابه، دارای روف گاردن، سالن ورزش، تراس بزرگ، متریال روز اروپا به مبلغ یک میلیارد تومان پول پیش و ۵۰ میلیون تومان اجاره ماهیانه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پنت‌هاوس ۴۰۰ متری چهار خوابه در الهیه واقع در طبقه ۲۷ با تراس‌های بزرگ ویودار، چهار پارکینگ و آشپزخانهفول فرنیش به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۳۵ میلیون تومان ماهیانه، اجاره داده می‌شود.

در شهرک غرب نیز برای یک ویلای ۷۰۰ متری پنج خوابه، دارای تراس‌های بزرگ و قابل چیدمان، استخر فعال، پارکینگ و سوئیت سرایداری مبلغ یک میلیارد تومان پول پیش و ۶۵ میلیون تومان اجاره تعیین شده است.

برای ویلای ۱۳۰۰ متری در لواسان با شش خواب، تریبلکس، چهار تراس با چشم‌انداز عالی، روف گاردن، استخر، سونا، جکوزی، سالن بازی، سوئیت مهمان، سوئیت سرایداری ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۷۵ میلیون تومان اجاره ماهیانه در نظر گرفته شده است.

در ولنجک برای یک آپارتمان ۳۱۷ متری چهار خوابه دو مستر، با تراس، غرق در نور، دو پارکینگ، استخر سونا جکوزی، سالن ورزش و حیاط مشجر مبلغ ۱۰۰ میلیون پول پیش و ۳۵ میلیون تومان اجاره ماهیانه تعیین شده است.

آپارتمان ۳۶۰ متری ۱۰ سال ساخت در فرشته، پنج خوابه با لوکیشن دنج، ویو ابدی، دو پارکینگ، استخر، سونا و جکوزی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۳۰ میلیون تومان اجاره ماهیانه در نظر گرفته شده است.

یک ویلای ۱۱۰۰ متری نوساز کلیدنخورده مبله در فرمانیه با نمای رومی، حیاط بزرگ مشجر، آشپزخانه فرنیش، استخر، سونا، جکوزی به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان پول پیش و ۸۰ میلیون تومان ماهیانه، اجاره داده می‌شود.

اینها نمونه‌هایی از صدها آگهی اجاره آپارتمان‌های لوکس تهران در فضای مجازی است و هر لحظه هم فایل جدیدی در این دامنه قیمتی ارائه می‌شود.

دفاتر املاک می‌گویند که تجار ایرانی مقیم اروپا و آمریکا، دوتابعیتی‌ها و خارجی‌ها برای اقامت موقت از این خانه‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند. در اغلب روزهای سال هم خالی هستند. با این حال، مالکان این واحدها آنها را مرتباً آگهی می‌کنند که بتوانند در صورت تصویب قوانین مالیاتی در مجلس، با این توجیه که خانه آگهی شده و اجاره نرفته است از پرداخت مالیات فرار کنند.

یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه یک تهران با بیان این‌که آپارتمان‌ها لوکس به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان می‌کند: بیش از ۹۰ درصد این خانه‌ها خالی هستند و حتی خانواده‌های مرفه تمایلی به اجاره این آپارتمان‌ها نشان نمی‌دهند.

عمده ویلاها و آپارتمان‌های فوق لاکچری به دو دلیل خالی مانده‌اند؛ گروه اول، خانه‌هایی هستند که صاحبان آنها به قصد فرار مالیاتیِ آینده آنها را به شکل صوری فایل می‌کنند. دسته دوم کسانی هستند که مشتریان خاص از خارج دارند. تجار ایرانی دو تابعیتی، معمولاً مهمانی‌ها و جلسات خود را با شرکای اروپایی و آمریکایی در این خانه‌ها برگزار می‌کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی

به گفته شهروند خبرنگار ما تعدادی از شهروندانی که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در شهرک آ. اس. پ واقع در جاده شهریار - ملارد از سال ۱۳۹۳ سکونت دارند منازل مسکونی این شهرک فاقد سند مالکیت است و بعد از ۱۱ سال همچنان پایان کاری برای آن دریافت نشده است علاوه بر این فاز دوم و دیگر فاز‌های این شهرک تکمیل نشده است.

همچنین این شهرک فاقد امکانات رفاهی از قبیل کمبود مدارس، مکان مذهبی و فرهنگی، فضای ورزشی، امنیت کافی، محیط درمانی و بهداشتی و نانوایی، مشکلات مخابراتی، آب، برق، است.

همچینن در فضای سبز، خیابان و زیر ساختمان شاهد فرونشست‌های خطرناک هستیم.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است